با سلام در این پست قصد نقد قسمت دوم دروغ ها و اشتباهات عربگری و حقیقی را داریم.

متن بنده به رنگ مشکی و متن ایشان به رنگ قرمز نمایش داده میشود.


چرخش اجرام سماوی در دو جهت مختلف در قطب شمال و قطب جنوب که باعث ایجاد توجیهات بی ربط و خرافاتی تختگرایان شده است

از آنجایی که بیشتر خشکیهای زمین در نیمکره شمالی قرار دارد و طبعا اغلب ساکنین جهان هم در این نواحی قرار دارند تمام دریافتهای جهان شناسی در دنیا بر پایه پدیده های نیمکره شمالی زمین شکل گرفته است

یعنی وقتی تخت گرایان که ساکنین نیمکره شمالی زمین بودند و هستند بر اساس دریافت های ناپخته و کودکانه خود، ادعا کردند که زمین تخت است نمی دانستند که این ادله کودکانه ای که برای تخت بودن زمین در نیمکره شمالی می بافند در نیمکره جنوبی رشته می شوند چرا که برای یک زمین تخت اصلا نیمه جنوبی و نیمه شمالی هرگز نباید هیچ تفاوتی با هم داشته باشند

حتی نامگذاری فصلهای مختلف هم بر طبق فصلهای نیمکره شمالی زمین صورت گرفته است در زمان شروع تابستان نیمکره شمالی، زمستان در نیمکره جنوبی در جریان شروع است ولی فرهنگ غالب، برای آنها هم طوری زورگویی کرده که آنها هم زمستان خود را Summer می نامند و وقتی در نیمکره شمالی زمستان است طبعا در نیمکره جنوبی تابستان است ولی جنوبی ها هم تابستان خود را Winter می نامند!

حقایق زیر انکار کردنی نیستند

1-چرخش خورشید و ماه و تمام صور فلکی به دور ستاره قطبی شمال در نیمکره شمالی و در جهت عقربه های ساعت است

ولی چرخش همه این اجرام سماوی در نیمکره جنوبی به دور ستاره قطبی جنوبی و بر خلاف عقربه های ساعت است

2-چرخش گردابها در نیمکره شمالی در جهت عقربه های ساعت می باشد

ولی همین پدیده در نیمکره جنوبی در جهت خلاف شمالی صورت میگیرد

3-یکسانی روزها و شبهای نیمکره شمالی با روزها و شبهای متناظر در نیمکره جنوبی و ثابت بودن سرعت حرکت خورشید در وضعیت های متناظر در دو نیمه زمین

4-متقارن بودن فصلها در دو نیمه زمین

5-روز بودن دقیقا نیمی از سطح زمین در هر لحظه از زمان و شب بودن دقیقا نیمی دیگر

6-مایل تابیدن همیشگی خورشید به دو قطب شمال و جنوب

7-کاملا متقارن بودن دو قطب شمال و جنوب نسبت به وضعیت خورشید، یعنی هر قدر و هر طور که خورشید نسبت به قطب شمال احساس محبت دارد همان را در زمانی متقارن نسبت به قطب شمال هم اعمال می کند

و... بسیاری از مسائل دیگر که ذکر آنها باعث اطاله مبحث خواهد شد

تختگرایان، با نقل بی سر و ته و تصاویر چشم بندی و بی ربط و غیر واقعی، ادعا می کنند که در اثر نوعی خطای دید این اتفاق می افتد و البته نمی توانند با روش علمی که مبتنی بر ترسیم هندسی و محاسبه هست بیان کنند که این خطای دید چرا و چگونه اتفاق می افتد؟ بلکه تنها تصاویری به شما نشان مید دهند که فکر کنید ربطی به داستان دارد(مانند حرکات شعبده بازها در گمراه کردن حواس بیننده) و سپس ناگهان اعلام می کنند که بله بنابراین اثبات شد که باید در زمین تخت، ستارگان در نیمه شمالی و جنوبی برعکس همدیگر بچرخند!!!

البته تختگرای فارس ما، مدعی است که واقعا هیچوقت دلیل این چرخش متفاوت را نمی فهمیده ولی با مطالعه(!) زیاد، بالاخره توانسته است آن را بفهمد!

اما نتیجه فهم ایشان این است که یک خطای دید که دقیقا در اثر پرسپکتیو رخ میدهد این اشتباه را بر ناظر زمینی عارض می کند که فکر کند جهت چرخش اجرام در آسمان قطب شمال و جنوب برعکس همدیگر است!

اما وقتی کلیپ ها و توضیحات عالی جنابان و این تختگرای فارس را مطالعه می کنید می بینید که چشم بندی شان نه ربطی به پرسپکتیو دارد و نه به هیچ خطای دیگری، بلکه فقط یک رفتار ناهماهنگ شده ناظر، باعث بروز این حادثه میشود و صد البته آن رفتار ناهماهنگ، چرخش 180 درجه ای ناظر می باشد!

به عبارت ساده تر اینها می گویند که شما تصور کنید که روبه ساعت دیواری خانه تان ایستاده اید و عقربه های ساعت دارند می چرخند و اگر در پشت سر شما یک آینه باشد که عکس ساعت بر روی آن افتاده است اگر 180 درجه به سمت عقب بچرخید ساعت شما در آینه، این بار دیگر در جهت عکس قبل در حال چرخش خواهد بود به همین سادگی!

ولی این زمین تختگرای فارس و محقق و مقاله نویس، موضوع به این سادگی را تازه فهمیده است آن هم پس از 3 سال نویسندگی در باره زمین تختگرایی!

ولی زوال این نوع شبه استدلال، اینجاست که ما در آسمان و اطراف زمین، آینه ای نمی بینیم!

و اشکال دوم اینگونه چرندبافی این است که ما هرگز 180 درجه به سمت مخالف نمی چرخیم که طبیعتا وضعیت تقارن شکل بگیرد!

در واقع، ما ادعا می کنیم که در مسکوی روسیه بوده ایم و در یک شب صاف، یک دوربین حساس عکاسی را به صورت عمودی به سمت آسمان کاشته و لنز آن را برای 3 ساعت باز گذاشته ایم تا حرکت صور فلکی را بصورت ممتد ثبت کند.

در همان حال و زمان، بصورتی هماهنگ، یک دوربین عکاسی دیگر نیز دقیقا به همان فرم ولی در سیدنی استرالیا، دارد حرکت صور فلکی جنوبی را ثبت می کند.

تا اینجا نه از آینه خبری هست و نه از چرخش 180 درجه ای ناظر زمینی و نه پرتوهای پگاهرو یا ضد آن.

نتیجه کار، خیلی جالب است، تصویر مسکو، چرخش ستارگان را در جهت عقربه های ساعت، ولی تصویر سیدنی، چرخش ستارگان را در خلاف جهت عقربه های ساعت ثبت کرده است.

در اینجا نه چشم بندی پرتوهای تخیلی پگاهرو وجود دارد نه ضد پگاهرو و نه آینه و نه چرخش 180 درجه ای ناظر.

تنها نتیجه عقلی و منطقی که می توان گرفت این است که زمین بصورت گرد و کروی می تواند باشد.

اما شگفتی قضیه مدعیات تختگرایی ما در اینجاست که اینها ظاهرا خودشان هم از استدلال خود قانع نشده اند لیکن به جاده خاکی زده و در این بحث، وارد شاخه دیگری شده و کلی روده درازی کرده و به علم تاخته اند که مفهوم آن این است که حالا گیریم ما نتوانستیم دلیل چرخش متفاوت ستارگان را توجیه کنیم ولی حواس تان باشد که دانشمندان علم گرا خودشان مدعی شده اند که زمین وخورشید و ستارگان و... همگی دارند با سرعت های سرسام آوری به یک سمتی می روند پس چرا از دید ناظر گم نمی شوند؟(در واقع می گویند این خطای ما به این خطای ثابت نشده شما در!)

لازم است بگویم که آقای عربگری در یک جایی نوشته بود که ستارگان نمی توانند با سرعت های فوق العاده ای که ستاره شناسان می گویند در حال دور شدن از ما باشند و گرنه باید قرنها قبل، از معرض دید ما خارج می شدند و دیگر آسمان باید بدون ستاره می بود. پس آبی بودن نور ستارگان دلیل بر پدیده داپلر بودن نیست.

فکر می کنم منظورش این بود که ما هر حرفی که منجمان می گویند قبول نمی کنیم حرکت ستارگان لازم نیست حتما دور شونده یا نزدیک شونده باشد لازم نیست کهکشان ما در حال کش آمدن باشد ولی می تواند در مداری بچرخد. ستارگان هم می توانند بچرخند همه اجرام می توانند بچرخند کل کهکشان می تواند به همراه کهکشان های دیگر به سمتی در حرکت باشد ولی در مورد همایی یا همگریزی آنها به همین سادگیها نمی توان نظر داد.

موتور لباسشوئی نزدیک به هزار دور در دقیقه می چرخد آیا لباسشوئی باید متلاشی شود یا اینکه از خانه فرار کند؟

چرخ یک اتومبیل می تواند هزاران دور در دقیقه بچرخد ولی همین سرعت و نیروی گریز از مرکز بسیار شدیدی که ایجاد می کند نمی تواند تکه آدامسی که به لاستیک آن می چسبد را از لاستیک پرتاب کند. حتی نمی تواند خیسی لاستیک(آب چسبیده به لاستیک) را با وجود صدها بار مالیده شدن به زمین هم از لاستیک جدا کند.

نمی توان با نیندیشیدن به تولید علم پرداخت

نمی توان با نشناختن نیروها، پدیده ها را توجیه کرد

ولی می توان با بی فکری، به هر خرافه ای توجیهاتی بافت.

و صد البته با منحرف کردن بحث به این موارد، نمی توان از بی کفایتی پاسخ خود، گریخت.



در ابتدای متن با یک مغلطه و دروغ بزرگ مواجه هستیم! ایشان ادعا میکنند تمامی زمین تخت گرایان در نیم کره شمالی زندگی میکنند بنابراین هیچ اطلاعی از این موضوع چرخش ندارند.

باز هم قضاوت سریع ایشان کار دستشان داد! خیر! زمین تخت گرایان تنها در نیم کره شمالی نیستند بلکه در دو قسمت شمالی و جنوبی زندگی میکنند و خودتان نیز میتوانید ببینید که از گذشته تا به امروز اکثر تخت گرایان در باره چرخش به جهات مختلف نظراتی داده اند و اینکه شما میگویید زمین تخت گرایان فقط در نیمه شمالی زندگی میکنند یک دروغ است.

چرا در یک زمین تخت نیمه شمالی و جنوبی باهم تفاوتی ندارند؟ مشخص است تا کنون شما دوربین به دست نگرفته اید! هنگامی که شما در قسمت شمالی باشید، اگر به جهات مختلف در آسمان زوم کنید و شروع به تصویر برداری کنید، در هر جهت از آسمان، آسمان به یک سمت درحال چرخش است! اگر در روسیه باشید و به فرضا به سمت شرق دوربین را قرار دهید، اسمان به یک سمت،به سمت غرب قرار دهید، به سمت دیگر و... میچرخد و این هیچ ربطی به کرویت زمین ندارد بلکه مربوط به تغییرجهت و زاویه دید ماست.


1- ستارگان و اجرام آسمان در دو قسمت مختلف، در تضاد با یک دیگر چرخش دارند بله این درست است اما این تنها مربوط به زاویه دید ما به آسمان است! به هرسوی آسمان نگاه کنید، جهت چرخش تغییر میکند. کافیست خودتان یکبار هم که شده این را امتحان کنید تا دست از این داستان سرایی ها بردارید.


2- این مربوط به نیروی کوریولیس است که توسط چرخش اجرام آسمانی در مدل زمین تخت ایجاد میشود و در اصل نیروی کوریولیس ثابت میکند زمین تخت است، زیرا با توجه به منطق کروی گرایان، چرخش زمین،داخل جو را تحت تاثیر قرار نمیدهد بنابراین تمامی تغییرات چرخش زمین باید خارج از جو زمین ایجاد شوند نه داخل جو!زیرا جو توسط نیرویی تخیلی به نام گرانش در مدل آن ها به زمین چسبیده و زمین جو را با سرعت سرسام آوری همراه خود در فضای بی کران می کشد بنابراین اثر کوریولیس در مدل زمین کروی کاملا بی معنی است.


3- بله روز ها و شب ها در تابستان و زمستان در دو قسمت از زمین یکسان هستند زیرا مقدار نور و تابشی که به این مناطق میرسد با توجه به مدار های خورشید در مدل زمین تخت میتوانند باهم یکسان باشند.

به عبارت دیگر وقتی خورشید در مدار راس السرطان است آمریکا شمالی تابستان است زیرا خورشید بصورت 90 درجه درحال تابیدن به آمریکا شمالی است اما آمریکا جنوبی زمستان است زیرا خورشید بصورت مایل درحال تابیدن به آمریکا جنوبی است و روز ها در آمریکا جنوبی کوتاهتر است زیرا در محدوده کمتری از نور خورشید قرار میگیرد اما در آمریکا شمالی برعکس، نور بیشتری به آمریکا شمالی میرسد و آمریکا شمالی در محدوده بیشتری از نور خورشید قرار دارد.

4- این را در بالا توضیح دادیم.


5- بله این هم کاملا درست است. نیمی از زمین همیشه شب و نیمی دیگر همیشه روزاست.

6- بله خورشید همیشه به دو قطب مایل می تابد و طبق زمین تخت نیز همینگونه است زیرا هنگامی که خورشید در مدار راس السرطان قرار دارد، نور خورشید بصورت مایل به قطب شمال میرسد و اگر در قطب باشید، خورشید به دور شما خواهد چرخید و در حدود شش ماه در افق دیده خواهد شد در مورد قطب جنوب هم به همین شکل، وقتی که خورشید در مدار راس الجدی است، در حقیقت درحال مایل تابیدن به قطب جنوب است! شما هرگز نمیتوانید در قطب شمال و جنوب خورشید را مستقیم بالای سرتان ببینید، خورشید همیشه در افق است.



7- یکی دیگر از مشکلات مدل زمین کروی در اینجا آشکار میشود! اگر خورشید دو وضعیت یکسان را برای دو قطبین فراهم میکند،پس شرایط اقلیمی و آب هوایی یکسانی باید در دو قطب حاکم باشد اما اینگونه نیست.

قطب شمال در آب قرار دارد و اما قطب جنوب یک قاره محسوب میشود(در مدل زمین کروی) پس این دو قطب، دو شرایط مختلف دارند نه دو شرایط یکسان.

کمی سواد خودتان را بالا ببرید و کمی مطالعه کنید! با توجه به انحراف 23.5 درجه زمین، هردو قطب باید شرایط یکسانی داشته باشند اما چنین چیزی هرگز مشاهده نشده است.

ما شاهد دو آب و هوای مختلف هستیم.


ما تصاویر و مستنداتی برای حرف هایمان ارائه کردیم که ایشان حاضر به  حتی فکر درباره آن ها نیستند! مدام میگویند: "چشم بندی" "شعبده است" "فریبمان میدهد زمین تخت فارس" و....

شما در توهم به سر می برید! ما شمارا فریب نمیدهیم بلکه خودتان، خودتان را فریب میدهید چرا که شما مخالف پرتو های پگاهرو و ضد پگاهرو هستید درحالی که میتوانیم آن هارا در طبیعت و در آسمان مشاهده کنیم! بله این پرتو ها قابل مشاهده هستند و واگرایی و همگرایی آن ها را میتوانیم ببینیم! اگر شما به این مدل پرتو ها اعتقادی ندارید پیشنهاد میکنم به آسمان نگاه کنید تا چشمانتان پرتو هارا ببینند. 

آیا حالت معکوس پیدا کردن پرتو ها نشان از کرویت زمین است؟

موضوع هیچ ربطی به آینه و چرخش 180 درجه ندارد. بله پرتو های پگاهرو و ضد پگاهرو مربوط به توهم پرسپکتیو هستند! ما حرفی از آیینه نزدیم پس چرا مغلطه کرده و از بحث اصلی فرار میکنید و میخواهید بحث را بپیچانید؟ موضوع این است که آسمان خطای دید ایجاد میکند. ما گفتیم این به نوعی مانند انعکاس نور از آیینه است نه به آن شکل که شما مثال میزنید و با این مثال ها قصد تخریب مارا دارید.

و بازهم جالب است که مخالف طبیعت هستید! اتفاقا وقتی زاویه دیدتان عوض میشود،نحوه چرخش آسمان نیز عوض میشود و فرقی نمیکند که در استرالیا باشید یا در روسیه.

بله شما آیینه نمیبینید زیرا در آسمان آیینه ای وجود ندارد و این خطا مربوط به جو و خود آسمان است نه آیینه. بهتر است مطالب و مستندات را بار دیگر بخوانید زیرا از بس گفتیم زبانمان مو در آورد.

وقتی شما از نیمه شمالی به جنوبی جابجا میشوید،چگونه تشخیص میدهید که زاویه شما تغییری نکرده است؟ با تغییر زاویه،جهت چرخش آسمان تغییر میکند و این را میشود در تایم لپس ها دید.

شما اگر در قسمت شمالی به سمت شرق یا غرب تصویر برداری کنید، دو چرخش مختلف را میبینید! فرقی نمیکند در کجا باشید.

همه چیز به نوع دید شما بستگی دارد و اینکه اسمان و جو باعث خطا در دید میشود.

فرد حاضر در روسیه و استرالیا درحال ثبت تصویر از دو زاویه و جهت مختلف هستند! شما میتوانید در استرالیا نیز تصویری تهیه کنید که آسمان مانند نیمه شمالی چرخش داشته باشد.

شما متعصبان حتی مسائل پایه فیزیک و نجوم را برای اثبات ادعا های متحجرانه خود تغییر میدهید! تمامی فیزیک دانان و ریاضی دانان و منجمانی که خود را وابسته به علم و جوامع علمی میدانند نسبیت را قبول دارند! همگی آن ها قبول دارند که جهان در حال انبساط است! حال شما زیر همه اینها زده اید تا بتوانید ادعا های خود را ثابت کنید؟ خجالت آور است! شما دقیقا به چه چیزی میگویید علم؟ علم شما چیست؟ قایق موتوری و هلیکوپتر؟ :) شما منکر همه چیز در فضا هستید و البته سوال این است که چگونه ادعا های خود را ثابت میکنید؟ پس اینکه ادعا شده جناب هابل انبساط دنیا را مشاهده کرده چه میشود؟ آن هم قبول ندارید؟ شما چه چیز را قبول دارید؟ چرا پایه های فیزیک مدرن را زیر سوال میبرید اما بازهم آن را قبول دارید و از آن دفاع میکنید؟ چه اثباتی برای این حرف که ستارگان درحال دور شدن از ما نیستند دارید؟ البته ستارگان به هرشکلی که باشند و هر سویی حرکت کنند، نورشان نمیتواند به ما برسد زیرا نور خاصیت موجی دارد و البته از چندین میلیارد سال نوری نمیتواند به زمین برسد و چون تحت تاثیر گرانش قرار میگیرد بنابراین در بین زمین کروی شما و نور ستارگان، ستارگان و خورشید های دیگری هم هستند بنابراین نور آن ها هرگز نمیتوانست از آن فاصله به زمین برسد و اگر به زمین هم میرسد ما این تعداد ستارگان را مشاهده نمیکردیم زیرا نور آن ها خمیده میشد! حال تحت تاثیر سیاه چاله ها و اجرامی با گرانش زیاد.

این حرف شما"فکر می کنم" واقعا جای تعجب دارد! شما حرف ایشان را متوجه شدید یا فکر میکنید که منظور ایشان این بوده است؟ خلاصه مشخص نکردید.


درضمن باید بگویم که علمی که به آن معتقد هستید، نور را از ذرات فوتون میداند که خاصیت موجی ذره ای دارد اما جالب اینجاست که فوتون جرمی ندارد و جرم آن صفر است و ذراتی که جرم آن ها صفر باشد نمیتوانند شتاب بگیرند.

بنابراین نور ستارگان هرگز به زمین کروی شما نمیرسد.

شما که نمیدانید ستارگان به کدام سو روانند و حرکت میکنند چرا درباره آن ها نظر میدهید؟ نظرتان درباره آن آیه قرآن چیست که خداوند فرموده ستارگان را قرار دادیم تا شیاطین نتوانند به آسمان نزدیک شوند! این فقط با مدل زمین تخت که ستارگان بر روی گنبد آسمان هستند توجیه میشود! نه مدل شما که ادعا دارد ستارگان میلیارد ها سال نوری از ما فاصله دارند!

بنابراین فرضیه شما باطل میشود زیرا:

1- شما حرف منجمان بزرگ و اختر فیزیک دانان را در این زمینه قبول ندارید

2- برای ادعای خود دلیلی ارائه نمیکنید

3- قرآن مخالف شما نظر داده! حرف قرآن را قبول دارید یا حرف عقلتان را؟


یک نمونه از ایرادات مدل زمین کروی را در زیر ببینید:



بله کره ناقص شما اشکالات بسیاری دارد که یکی از اشکالات این مورد است! شما باید انتخاب کنید! حرف قرآن یا نتیجه گیری اشتباهتان؟

موتور لباسشویی؟ موتور لباسشویی خیر چون موتور لباسشویی داخل آن قرار دارد و مانند هسته زمین عمل میکند! (اگر منظور ازلباسشویی زمین باشد در حقیقت باید بگویید لباسشویی را بچرخانیم نه اینکه موتور آن زیرا موتور آن در فرض شما باید هسته زمین باشد)

مثال بالای شما نشان از بی سوادی شما بود.

جانم؟ لاستیک ماشین؟ در مثال بالا که شما زمین را در حقیقت یک موتور داخل یک جسم فرض کردید و در اینجا لاستیک ماشین؟ تابحال لاستیکی دیده اید که بر روی زمین کشیده شود اما رد آب آن به جا نماند؟(اگر خیس باشد)

درضمن اگر میخواهید با این مثال های بچگانه همه چیز را توجیه کنید در حقیقت باید بگوییم هرگز نمیتوانید زیرا سطح آب کروی نمیشود یا به عبارت دیگر سطح آب هرگز خمیده نمیشود(لوله مویین خیر).

شما اعتقاد دارید گرانش آب را کروی میکند یا به عبارت دیگر گرانش آب را خمیده میکند خب برفرض این حرف شما را قبول کنیم! طبق منطق و اعتقاد شما در یک استخر بزرگ و شیب دار، سطح آب نباید صاف یا Level باشد بلکه باید مانند سطح زیرین استخر که شیب دار است، بصورت شیب دار باشد زیرا گرانش به آب وارد میشود. اما آیا چنین چیزی را شاهدیم؟ خیر چون زمین کروی نیست و گرانشی وجود ندارد. بله اب هرگز خمیده نمیشود! سطح آب همیشه صاف است و 70 درصد زمین را آب فراگرفته است بنابراین زمین تخت است.

بار دیگر میگویم! اگر آب با توجه به سطح منحنی در زیر آن، منحنی میشود، پس در یک آزمایش به بنده این را نشان دهید.




بله باید پدیده هارا شناخت و درباره آن ها فکر کرد اما بنده در مدل زمین کروی هیچ پدیده ای نمیبینم! گرانشی که در طبیعت وجود ندارد! آب که خمیده نمیشود! همه چیز که در سطح چشم است! پس در حقیقت این شمایید که شناخت درستی از دنیای اطراف خود ندارید و با خرافه پردازی صحبت میکنید.


1-هرگز تختگرایان نمی توانند بگویند که در مدل آنها با وجود شباهت کامل رفتار زمین در دو قطب، پس چرا قطب جنوب یک نقطه نیست ولی قطب شمال یک نقطه در مرکز نقشه آنهاست؟

 بر طبق مدل زمین تخت، خورشید به دور قطب شمال در چرخش است و قطب شمال در مرکز زمین قرار دارد اما قطب جنوب تمامی زمین را احاطه کرده است زیرا نور خورشید هرگز بصورت مستقیم به کل قطب جنوب نمیرسد! به عبارت دیگر اگر خورشید فقط در مداری در بالای قطب جنوب میچرخید، ما قطب شمال را بصورت یک قاره بزرگ داشتیم! اما از آنجا که خورشید بین راس السرطان و راس الجدی جابجا میشود، ما شاهد هستیم که قطب شمال در مرکز قرار دارد و سرما نمیتواند از آنجا بیش از اندازه پیش روی کند اما چون قطب جنوب به طور کامل از خورشید دور است و حدود چندین ماه از سال همیشه شب است، در نتیجه بسیار بزرگتر از قطب شمال است و زمین را احاطه کرده زیرا گرما کافی به آنجا نمیرسد.



2-چرا با وجود بیش از دو برابر شدن سرعت خورشید در مدل تابستان قطب جنوب زمین، ولی روزهای تابستان قطب جنوب، اینهمه طولانی است در حالی که طبق مدل آنها باید روزها در حدود 5 تا 6 ساعت یا کمتر باشد؟

 روز ها در تابستان در قسمت جنوبی طولانی است و مانند هر تابستان دیگری می ماند! زیرا وقتی خورشید در مدار راس الجدی قرار دارد، بصورت 90 درجه به آمریکا جنوبی می تابد و این یعنی بیشترین مقدار نور و گرما برای آمریکا جنوبی است و آمریکا جنوبی در مرکز تابش خورشید قرار دارد و در محدوده بیشتری از نور خورشید قرار گرفته است.

به همین دلیلی که در بالا ذکر شد، تابستان روز ها طولانی تر است زیرا کشور مورد نظر در محدوده نور بیشتری از خورشید قرار میگیرد و خورشید به آن منطقه بصورت 90 درجه می تابد. 

 این موضوع بسیار ساده است و درک آن نیاز به خرافه پردازی و داستان سرایی و دروغ گویی ندارد که ایشان همه آن هارا بکار میبرند.


3-آنها هرگز نمی توانند توجیه کنند که از کجا فهمیده اند که نقشه زمین تخت به آن شکلی است که نشان می دهند؟


 نقشه زمین تخت توسط اولین زمین تخت گرایان با محاسبه تابش خورشید و چگونگی حرکت آن و حساب حرکت خورشید و ماه بدست آمد که در حقیقت نقشه ای مدرن از نقشه های قدیمی موجود بوده است. نقشه های بسیاری هستند که زمین تخت را نشان میدهند 



این نقشه قدیمی مربوط به سال 1531 می باشد که اکنون در پاریس نگه داری میشود. در این نقشه کوه قاف که زمین را احاطه کرده است نیز دیده میشود.

البته یک نقشه دیگر هم بود که مربوط به ایرانیان باستان بوده است اما آن را پیدا نکردم اگر پیدا کنم به این پست اضافه میکنم! در آن نقشه نیز کوه قاف که زمین را احاطه کرده بود کشیده شده بود که این با مدل زمین کروی در تضاد فراوان است.

در حقیقت نقشه زمین تخت امروزی ترکیبی از نقشه های قدیمی و محاسبات مدرن است.

البته لوگو سازمان ملل را فراموش نکنید


4-آنها هرگز نمی توانند بگویند که چطور ممکن است زمین تخت و مدور باشد(شبیه به CD) و خورشید کوچکی در بالا مثل پروژکتور نور افشانی کند ولی بتواند فقط نیمی از زمین را روشن کند نه یک سوم آن را؟


 خورشید مانند یک لامپ کوچک در یک زمین فوتبال است و هرجا که حضور داشته باشد را روشن میکند


5-آنها هرگز نمی توانند بگویند با توجه به اینکه در مدل آنها زمین تخت است پس چرا 6 ماه در قطب شمال و 6 ماه در قطب جنوب همواره خورشید بدون غروب دیده می شود؟


پاسخ ساده و کوتاه است، زیرا وقتی خورشید از مرکز زمین(قطب شمال) دور میشود و در مدار راس جدی قرار میگیرد نوری از خورشید به قطب شمال نمیرسد(همینطور برخی کشور های اطراف قطب) بنابراین شش ماه شب را تجربه میکنند و وقتی خورشید در نزدیکترین مدار یعنی راس السرطان قرار دارد شش ماه روز را تجربه میکنند

درباره قطب جنوب: قطب جنوب شش ماه شب را داراست اما شش ماه روز نه(در قطب جنوب شش ماه روز وجود ندارد)

و البته جالب است بدانید هیچ مدرکی از 24 ساعت خورشید در قطب جنوب وجود ندارد و موضوع جالبتر اینکه ویدیو 24 ساعت خورشید در قطب جنوب یک ویدیو جعلی است که جعلی بودن آن ثابت شده است.

کلیپ زیر را ببینید در این مورد:


و موضوع بسیار بسیار جالبتر اینکه کشور ها و شهر های نزدیک به قطب شمال میتوانند خورشید را درحال چرخش به دور قطب شمال ببینند(زمانی که در قطب شمال شش ماه روز است) اما کشور های نزدیک به قطب جنوب هرگز و هرگز نمیتوانند 24 ساعت خورشید در قطب جنوب را مشاهده کنند و هر دریانوردی هم که به قطب جنوب سفر کرده گزارشی از خورشید 24 ساعته نداده به عنوان مثال کاپیتان کوک.

خورشید 24 ساعته تنها در قطب شمال وجود دارد نه در قطب جنوب! اما با توجه به مدل زمین کروی ناقص و غلط شما هردو قطب شرایط یکسانی دارند اما ما در حقیقت دو شرایط متفاوت میبینیم که نشان میدهد زمین یک کره نیست.



6-اینها هرگز نمی توانند بگویند که چرا با وجود گنبد آسمانی که بسیار مستحکم به زمین چسبیده است و ثابت بودن زمین، پس چرخش گنبد به چه نحوی میسر هست؟


خداوند در قرآن فرموده آسمان ستون های نامریی دارد و در قیامت از جای خود کنده میشود! این دو توصیف نشان میدهد آسمان پایه دارد و بر روی آن ها قرار گرفته و میچرخد و این مشکلی ایجاد نمیکند.

در قیامت نیز از جایگاه خود کنده شده و فرو میریزد.



7-اینها هرگز نمی توانند بگویند که وقتی خورشید با آن صورت سرسام آور به دور زمین می چرخد، چرا نیروی گریز از مرکز آن(که البته این نیرو را در طبیعت بسیار هم تجربه می کنند) نمی تواند خورشید را به بدنه گنبد بکوبد؟


خورشید در یک میدان مغناطیسی حرکت میکند و درست مانند جسمی که با شناوری کوانتومی شناور شده است، به جایی برخورد نمیکند ودر مسیر تعیین شده خود حرکت میکند زیرا خورشید و ماه خود در کنترل گنبد آسمان هستند.

اگر حرف شما درست بود بنابراین اجسام معلق با مغناطیس نیز باید از کنترل خارج شده و به سرو کله مردم برخورد میکردند


8-اینها نمی توانند بگویند که چرا نیروی گریز از مرکز خورشیدشان، نمی تواند خود خورشید را از هم بپاشد؟


خورشید هرگز از هم نمی پاشد! چرا باید از هم بپاشد؟ اگر زمین را دارای گرانش فرض میکردیم این حرف درست بود اما خورشید در یک میدان مغناطیسی کنترل شده حرکت میکند و دلیلی ندارد از هم بپاشد.

حرف شما کاملا بیهوده است.


9-اینها نمی توانند بگویند که چرا فقط خورشید توسط گنبد شارژ می شود ولی ماه که تقریبا هم اندازه آن است نمی تواند به اندازه خورشید شارژ شود؟


خداوند در قرآن فرموده ما ماه را برای شب آفریدیم و شب برای آرامش بشریت آفریده شده و این یعنی نور کم ماه برای شب آفریده شده است! شما دو لامپ دارید! یکی مهتابی و دیگر لامپی 100 وات! هردو را به تسلا کویل نزدیک میکنیم یا اصلا به برق میزنیم! انرژی ای که به آن دو میرسد از یک جریان و برق است اما نور این دو باهم فرق میکند! مهتابی نور کمتری دارد اما چراغ 100 وات نوربیشتری دارد و هزاران مثال دیگر.


10-اینها هرگز نمی توانند بگویند که چرا وقتی توپی را شوت می زنیم ابتدا به سمت بالا می رود ولی مجددا به سمت زمین بر می گردد؟


توپ از محیط اطراف(هوا) چگال تر است و به همین علت دوباره به سمت زمین بر میگردد. به عبارت دیگر توپ از هوای اطراف سنگین تر است وقتی به آن نیرو وارد میکنیم به بالا میرود اما پس از مدتی دوباره به زمین سقوط میکند.

به همان گونه که بالن هلیوم بالا میرود و به سمت زمین کشیده نمیشود.


در مدل زمین تختی که اینها نشان میدهند هرگز سمت شرق و سمت غرب نداریم چرا که هرگاه به شرق یا غرب اشاره می کنید یعنی به قطب جنوب اشاره کرده اید که دور تا دور زمین را فرا گرفته است.


شرق و غرب مکان طلوع و غروب خورشید است! در زمین تخت نیز مکان های مختلفی در ساعات مختلف طلوع و غروب خورشید را میبینند بنابراین به آن مشرق ها و مغرب ها نیز گفته میشود که در قرآن اشاره شده.

اگر شما ااستدلال میکنید که در مدل زمین تخت مشرق و مغرب وجود ندارد و قطب جنوب است(که این استدلال کاملا غلط است) بنده هم میتوانم این را بگویم که رو به قبله نماز خواندن با مدل زمین کروی در تضاد است زیرا وقتی نماز میخوانید، به سمت قبله نیستید بلکه به سمت فضا درحال نماز خواندن هستید.

 ایشان می گوید که عکس زیر در زمین کروی، فقط باید در خود قطب گرفته شده باشد!

و نیز بلافاصله هم خودش قضاوت می کند که در زمین تخت از نزدیک خط استوا، می توان چنین تصویری را ثبت کرد!!!



آیا لازم هست که من بپرسم که اگر ستارگات به این ریزی را می توان از نزدیکی قطب شمال اینچنین دید و حتی سنارگانی که در نزدیکی پشت ساختمان فوق نیز دیده می شوند و طبق رأی این تختگرا قطعا اگر ما در زمین تخت در استوا هم باشیم دقیقا در نقطه مقابل ما و در انتهای مقابل قطر استوای زمین، خورشید بر روی استوا قرار دارد پس با این حساب، که ستارگان آن سوی قطب شمال و بر روی خط استوا، اینچنین واضح در شب دیده می شوند پس چرا خورشید را در میان آنها نمی بینیم که طبیعتا چون شب است خورشید هم باید در همان وسط باشد چون نور بسیار زبادی هم دارد؟


موضوع این است که شما مثال هایتان نیز مانند افکارتون پوچ است! شما میتوانید در نزدیکی خط استوا چنین تصویری تهیه کنید که با توجه به مدل زمین کروی چنین چیزی ممکن نیست! شما سوال را با سوال پاسخ دادید و جوابی برای این مورد ندادید! با فرض کرویت زمین و انحنای آن چنین تصویری ممکن نیست! حال چرا خورشید دیده نمیشود؟ خورشید درحال حرکت در ارتفاع 3000 مایل است درحالی که ستارگان بسیار بالاتر از خورشید قرار دارند! نور خورشید دیگر در افق زیاد نیست و توسط جو کاهش پیدا میکند درباره ستارگان نیز همینگونه است اگر مکانی که در آن هستید را تغییر دهید ستارگان نیز تغییر میکنند.

شما خورشید را در مرکز زمین فرض کردید درحالی که خورشید از مرکز زمین فاصله بسیاری دارد و در سه مدار درحال چرخش است والبته ما نمیدانیم در این تصویرچه زمانی تصویر برداری شده زیرا کشور های نزدیک قطب شمال میتوانند خورشید را که 6 ماه به دور قطب شمال میچرخد ببینند و احتمالا در این تصویر شش ماه شب قطب شمال است و بنابراین خورشید در افق مشاهده نمیشود.


ضمن اینکه تصویر زیر را نیز خود ایشان درج کرده است



حالا می خواهم بپرسم که کدام عقل سلیمی، می پذیرد که ستاره قطبی، با همین فاصله بسیار نزدیک به زمینی هم که موافق با نظر ایشان ترسیم شده، نمی تواند از نقاط نزدیک به خط استوا دیده شود؟؟؟

رک میگوییم! شما یا خودتان را به آن راه زدید یا انقدر درک ندارید تا بتوانید درک کنید و تشخیص دهید که این تصویر در مقیاس اصلی کشیده نشده زیرا اگر بخواهیم مقیاس اصلی ستاره قطبی مطابق مدل زمین کروی را رسم کنیم، باید تصویری از فاصله چند صد میلیون یا میلیارد کیلومتری از زمین در فضا تهیه شود تا این دو مانند دو نقطه دیده شوند! بنابراین این تصویر(که از گوگل برداشته ام و خودم نساخته ام) در مقیاس اصلی تهیه نشده و مقیاس فرضی است که این مدل را نشان میدهد! شما حتی از درک این موضوع نیز عاجز بودید! ما هیچ استدلالی با توجه به این تصویر با این مقیاس فرضی ذکر نکردیم و از آن استفاده نکردیم! بلکه ما در متن زیر تصویر فاصله حقیقی را طبق مدل زمین کروی ذکر کردیم:
متنی که بنده در مقاله خود نوشته بودم:
"علم مدرن ادعا دارند که ستاره قطبی درجایی بین 323-434 سال نوری از ما فاصله دارد(یا به عبارتی دو کادریلیون مایل)"
اگر زمین کروی باشد چرا نباید آسمان قطب شمال را در مدارهای نزدیک و پایین تر دید؟
به علت وجود انحنای فرضی و دم به دقیقه ای شما 

مگر سنارگان موجود آسمان به آن بلندی هم قرار است با کوچکترین دور شدن از قطب شمال، وارد انحنای زمین شود؟

خودتان حرف خودتان را نقض میکنید؟ پس چرا معتقد هستید با تغییر مکان ستارگان تغییری میکنند؟ کافیست چند کیلومتر از قطب فاصله بگیرید

گفتیم زمین کروی است نه اینکه آسمان هم چسبیده به سطح زمین باشد!

بله اما خودتان استدلال کردید خورشید داخل انحنای زمین فرو میرود و ستارگان با چند مایل جابجایی ناپدید میشوند.

حرف خودتان را نیز قبول ندارید.

خجالت آور است