با سلام خدمت شما دوستان عزیز و گرامی

امروز میخواهیم نقد هایی که به زمین تخت شده است را پاسخ دهیم اما اینبار این نقد ها کمی متفاوت هستند یعنی از نوع توهین،تهمت و ناسزا گویی هستند تا اینکه بخواهند علمی باشند و منشا این نقد ها از تعصب است و خودتان در هنگام خواندن نقد ها متوجه این موضوع خواهید شد که یک شخص تحصیلکرده و به قول خود علمی هرگز چنین ادبیات خشن،تند،متعصبانه و توهین آمیزی ندارد.

متن های بنده(نویسنده وبلاگ) به رنگ مشکی و متن های منتقدان به رنگ قرمز است.

"در وبلاگ خرافی تختگرایان، مطلبی با عنوان پاسخ به شبهات زمین تخت درج شده که سرتاسر پر از بی منطقی و بی عقلی و بیسوادی محض هست

به اعتقاد آقای عربگری، خانم مسیحی نویسنده آن جوابیه که شدیدا هم قصد دارد خود را یک بچه مسلمان شیعه معرفی کند و اتفاقا و غفلتا در نقاط مختلفی از یادداشتهایش ناخواسته راهبه مسیحی بودن خود را لو داده است ایشان چند تکنیک اساسی در همه یادداشتهایش به کار می برد

- تکرار بی اساس و مکرر توهمات اشتباه به عنوان جوابی صحیح

- تختطه هر منتقد و در نهایت حذف و بلوک کردن وی بی سر و صدا و یکه تازی

-ترجمه بی امان و بچگانه نوشته های خرافاتی و مسیحیان تختگرای غربی و ریختن بی وقفه آنها در اذهان دو سه نفر نوچه.

علی ای حال، با راهنمایی ها و یادداشتهایی که از استاد ارجمندم آقای عربگری، گرفته ام سعی می کنم در این مجال، غلط بودن کامل و از نظر علمی بی پایه و اساس بودن پاسخ به شبهات زمین تخت این خانم راهبه را روشن کنم و نشان دهم که علم با این قضایا هیچ قرابتی ندارد."


خب از اینجا شروع میکنیم. در ابتدا ایشان به وبلاگ ما تهمت خرافی بودن زده و تمامی مطالب مارا دروغین و خرافات خوانده است درحالی که ایشان بخشی از مطالب مارا در مورد دروغین بودن همگی تصاویر ناسا و سایر سازمان های فضایی،دروغین بودن سفر به ماه،دروغین بودن سفر به فضا و... را قبول دارد حال اینها به کنار ما در ادامه برای تک تک اینها توضیحاتی ارائه میدهیم.

اگر به قول ایشان مطالب ما پر از بی منطقی،بی سوادی و بی عقلی است چرا شما موافق بخشی از این مطالب هستید؟ اگر شما معتقد هستید تمامی مطالب ما دروغین است و همگی آن ها ناشی از جهل و خرافات است پس شما که معتقد به علم هستید باید سفر به ماه،سفر به فضا،تصاویر فضایی از زمین، بمب هسته ای،فرگشت و... را قبول داشته باشید زیرا امروزه در جوامع علمی افراد بسیاری هستند که از این موضوع طرفدارای میکنند و اتفاقا هر شخصی در علم مدرن با فرگشت،سفر به ماه،سفر به فضا،بمب هسته ای و چیز هایی که شما به آن معتقد نیستید مخالف باشد یک شخص بی سواد خوانده شده و از جوامع علمی طرد میشود پس شما که طرفدار علم هستید باید موارد ذکر شده را قبول داشته باشید چون علم آن هارا تایید میکند هرجا در هر مقاله علمی در هر مجله علمی در هر سایت علمی اگر در این موارد سرچ کنید هزاران مطلب در این باره می یابید در واقع شما که مخالف سفر به ماه و موارد ذکر شده در بالا هستید از نظر جوامع علمی ای که طرفداریشان میکنید طرد شده و بی سواد حساب میشوید پس لطفا خودتان را فدایی راه علم ندانید.

اشتباه فاحشی که ایشان مدام مرتکب میشود این است که بنده را خانم نامیده و برای از روی قضاوت دین بنده را مسیحی میداند و در همه جا میگوید بنده یک خانم راهبه و مسیحی هستم.

رک بگویم برای بنده فرقی ندارد که در بحث علمی شخص مورد نظر مرد یا زن باشد یا اصلا کودک یا نوجوان و یا پیر باشد اگر حرفی برای گفتن باشد(بحث علمی) انجام می دهیم اما ایشان مدام با بیان اینکه بنده یک خانم راهبه مسیحی هستم سعی در تخریب بنده دارد و مدام این گفته را به عنوان دلیل صحت و دلیلی بر تایید حرف هایش تکرار میکند

اول اینکه در یک بحث علمی فرقی ندارد که شما با یک زن طرف هستید یا یک مرد

دوم اینکه شخصی که خود را تحصیلکرده و باسواد و علمی میداند مدام برای تخریب و تحقیر دیگران حرف هایی از روی قضاوت نمیزند بلکه با دلیل علمی بحث میکند که در این گفتار و گفتگوی علمی هیچ توهین و تهمتی در کار نیست.

سوم اینکه مگر زمان اعراب جاهلی است که زن ها و دختر ها خود را مخفی کنند؟ بنده با کسی شوخی ندارم و رک حرفم را میگویم اگر زن باشم میگویم زن هستم و اگر مرد باشم(که هستم) این را بیان میکنم و بارها و بارها بیان کرده ام اما ایشان ادعا دارد چندین دلیل برای زن بودن بنده ارائه کرده است که البته تمامی دلایل ایشان دور از منطق هستند و از روی قضاوت سریع گفته شده اند.

ایشان معتقد هستند بنده چون نام خود را نمیگویم و چون از خود اطلاعاتی نمیدهم پس حتما زن هستم اما این چه ربطی دارد؟ بنده در گروهی که مربوط به زمین تخت گرایان است عضوم و همگی بنده را میشناسند و البته بنده علاقه ای به معرفی خودم به طور کامل ندارم.

هرکاری کنید این افراد یک چیز میگویند! اگر خودم را معرفی میکردم امثال ایشان میگفتند: خودش را معرفی کرده تا با زمین تخت معروف شده و به شهرت برسد و اگر خودم را معرفی نکنم به بنده تهمت ها میزنند و حتی بنده را زن میخوانند.

ایشان کلمه زن و خانم را به نحو توهین آمیزی به کار می برند که نشان از کم اهمیت بودن ارزش زن از نظر ایشان است. همچنین ایشان مدام بنده را مسیحی میخواند و بنده را با شخصی که واقعا مسیحی بوده و در وبلاگ ایشان با ایشان صحبت کرده اشتباه گرفته اند حال با این کاری نداریم.

بنده در مقالاتی که نوشتم از برخی متون تورات استفاده کردم و همچنین پس از آن از آیات قرآن استفاده کردم تا موضوعی را روشن کنم ایشان همان را بند کرده و مدام تکرار میکند که شما مسیحی هستید.

بنده به دین مسیحیت احترام میگذارم و برای بنده فرقی ندارد که خوانندگان بنده زرتشتی،مسیحی،مسلمان و.... باشند همه ما در یک چیز مشترکیم و آن هم انسان بودن است که متاسفانه امثال این افراد هرگز این موضوع را متوجه نخواهند شد و کورکورانه به راه خود ادامه میدهند

ایشان اعتقاد دارند بنده در متن های خودم مدام از استدلالات غلط و غیر منطقی استفاده میکنم و مدام آن هارا تکرار میکنم. باید بگویم خیر اینطور نیست اگر بنده موضوعی را مدام تکرار میکنم به این علت است که شما سوالی غلط را مدام تکرار میکنید و بنده پاسخ میدهم منتها تعصب به شما اجازه این را نمیدهد که حتی درباره پاسخ فکر کنید. شما چون نمیخواهید هیچگونه پاسخی از سوی بنده را قبول کرده و به آن فکر کنید، این را میگویید که حرف های بنده غلط و غیر منطقی است زیرا شما و امثال شما سلاحی جز تهمت و توهین ندارید و با همین سلاح مدام دیگران را می کوبید و هرچیزی که خودتان بیان میکنید را قبول دارید و خب این به معنای تعصب است. در مورد دوم ایشان میگوید بنده منتقدان را بلاک میکنم و اجازه نمیدهم که هیچ منتقدی در این وبلاگ نظر بگذارد خب این مورد با مورد اولی که بیان کردند در تناقض شدیدی است! اگر بنده پاسخ های تکراری و بی منطق به منتقدان میدهم، پس از نظر شما منتقدی هست که بنده پاسخش را بدهم و اگر ادعا دارید بنده همه منتقدان را بلاک میکنم و همه کامنت های منتقدان را پاک میکنم، پس معتقد هستید که هیچ منتقدی در این وبلاگ نمیباشد! خب کدام حرف را قبول دارید؟ در وبلاگ بنده ۱۳۳۳ نظر درج شده که اکثرا نظر منتقدان است و همگی در وبلاگ موجود می باشد و هیچکدام نه حذف و نه بلاک میشوند چرا که بنده قانونی دارم و آن قانون این است:

نظر شخصی که  بار ها و بار ها به آن پاسخ داده شده و اما آن شخص برای اذیت و تمسخر یا به هر دلیل دیگری نظرش را مدام تکرار میکند، باید پاک شود

نظراتی که توهین آمیز هستند و در آن ها توهین به کار رفته است باید پاک شوند مگر در مواردی که میخواهیم نشان دهیم افرادی که طرفدار یک موضوع هستند هرگز از اعتقاد خود دست نمیکشند و درباره آن فکر نمیکنند.


درضمن این را بگویم که در این وبلاگ دهی هرگز امکان بلاک کردن وجود ندارد. بنده در تلگرام،اینستاگرام و در این وبلاگ دهی در 90 درصد موارد با منتقدان سر و کله زده و صحبت میکنم آیا اگر بنده همه را بلاک و حذف میکردم اصلا منتقدی باقی می مانست؟ سوال این است!

در ادامه ایشان معتقد است بنده ترجمه غلط و ناقص یا خرافی میکنم و متن های بنده مربوط به مسیحیان تخت گرا است. 

اولا زمین تخت بارها و بارها در قرآن اشاره شده و اصلا ربطی به مسیحیت و مسیحیان ندارد و اینکه بگوییم چون شخصی که موضوعی را مطرح میکند مسیحی است چون شما مسیحیان را اصلا به حساب نمی آورید پس روی حساب شما ما تمامی گفته های آنان را نادیده بگیریم.

به اعتقاداتی که ایشان دارند دقت کنید:

-کیهان بی انتها همراه میلیارد ها ستاره: در 1584 جوردانو برونو فریماسون و کیهان شناس ایتالیایی مدل فضای بی کران را بجای گنبد آسمان پیشنهاد داد. یک جهان ابدی که در آن ستاره‌ها در واقع خورشیدها هستند که سیستم سیاره‌ای خودشان را دارند.

در حقیقت این یک گفته که کیهان بی نهایت است و هر ستاره یک منظومه دارد گفته جوردانو برونو در قرون وسطی است


-گران: نیرویی که همه چیز را به سمت مرکز جرم میکشد توسط یک فریماسون به نام آیزاک نیوتون مطرح شد. شما میتوانید کتاب Isaac Newton's Freemasonry را بخوانید که در این مورد بسیار بیشتر توضیح میدهد.

خورشید مرکزی: که توسط معتقدان به خدای خورشید (هلیوس) پایه گذاری شده و فریماسون ها در پشت آن هستند و از آن حمایت میکنند

 


 در حقیقت اگر به اعتقادات خودشان یک نگاهی بیاندازند و همینقدر که زمین تخت را با سوالات غیر منطقی سوال پیج کرده، اعتقادات خودشان را سوال پیچ کنند متوجه این موضوع میشوند که این اعتقادات توسط فریماسون ها حمایت شده و مردم بسیاری توسط آن ها(از جمله ایشان) فریب خورده اند.

ایشان اعتقاد دارند بنده تنها هستم و هیچ تیم و طرفداری ندارم و حتی اعتقاد دارند بنده خودم در وبلاگ خودم کامنت میگذارم اما باز هم در اینجا میگویند بنده نوچه دارم. 

اینکه ایشان اعتقاد دارند بنده خودم در وبلاگ خودم کامنت میگذارم نشان میدهد ایشان چقدر فردی عقده ای هستند و کمبود های بسیاری دارند و به احتمال زیاد خودشان (چون کسی به اعتقادات پوچشان اعتنایی نمیکند) برای خودشان کامنت گذاشته و ذوق میکنند.

این را کاملا رک و جدی میگویم کسی که در وبلاگ خودش برای دل خوشی خودش کامنت گذاشته تا دیگران بیایند و ببینند که اوه بله این وبلاگ چقدر طرفدار و موافق دارد، یک شخص دور از منطق دور از عقل و شخصی با کمبود های روانی و عقلی است و بنده شخصا با چنین کاری مخالف هستم و مانند این افراد با کمبود های خاص نیستم که مرتکب چنین کاری شوم.

در نتیجه ما متوجه شدیم که ایشان در این بخش از متن نه تنها چیزی را نقد نکردند بلکه حرف هایشان باهم نیز تناقض داشته اند.

آن ها مدام سعی دارند چهره زمین تخت و البته شخص بنده را با این تهمت ها و توهین ها خراب کنند. بنده با افتخار عرض میکنم که شیعه 12 امامی هستم و نه مسیحی!

ایشان بنده را دشمن خدا و دین اسلام میداند درحالی که اگر به اعتقادات ایشان نگاهی بیاندازید متوجه این خواهید شد که ایشان خودش به اسلام معتقد نیست و دین اسلام را دارای تاریخی 500 ساله میداند و البته معتقد است که نهج البلاغه توسط یهودیان نوشته شده و گفته های حضرت علی دروغین هستند و البته معتقدند تمامی روحانیان و احادیث اسلامی دروغین و جعلی هستند.


بنده واقعا از ایشان این سوال را دارم که اگر همه احادیث اسلامی جعلی است، چرا این احادیث که از قول امامان نقل شده اند گفته هایی وجود دارد که دقیقا میتوان فهمید که این گفته های امام معصوم است نه یک شخص که آن هارا جعل کرده است! احادیث معتبر چطور؟ احادیثی که پیامبر نیز به آن ها معتقد بوده؟

در نتیجه همه این گفته ها شما دشمن خدا و علم هستید.


1- زمین تختگرایان متوهم، مدعی هستند که خورشید و ماه بصورت یک دیسک برآمده هستند شبیه به دیسکی که قهرمانان دوومیدانی رشته پرتاب دیسک، آن را پرتاب می کنند! آقای عربگری در یکی از کامنتهایش به این خانم ایراد گرفته بود که درست است که اگر خورشید و ماه دیسک باشند در بالای سرمان دایره دیده می شوند ولی به محض اینکه کمی به سمت افق حرکت کنند باید و بالاجبار به شکل بیضی و نهایتا یک پاره خط در آمده و به آن شکل طلوع و غروب کنند


این تصویر به خوبی نشان میدهد که قرص ها هر چه به افق برسند باریکتر می شوند.

ولی خانم تختگرا می گوید:

دو عامل اصلی بر دید ما تاثیر دارد:

1- جو زمین

2-ارتفاع خورشید و ماه!!!

جالب این است که ارتفاع و جو، گویا دقیقا طوری تنظیم می شوند که همیشه قرص خورشید و ماه حتی وقتی که باید بصورت بیضی دیده شوند ولی به شکل یک دایره کامل اصلاح شوند!!!

این امر محال است زیرا

1- جو زمین هرگز غلظتی ثابت و یکنواخت ندارد به خصوص که از بالای سر تا دم غروب، این تراکم بصورت طبیعی تغییر می کند و وجود ابرهای غلیظ و سر ما و گرما و فصلها به شدت بر غلظت جو تاثیر می گذارند

2- ارتفاع ماه و خورشید هرگز با لحظه و روزها و ماههای دیگر برابر نبوده و ثابت نیست

پس چطور خورشید و ماه بصورت اتوماتیک خودشان را مدام با شرایط جوی و تغییر ارتفاع تطبیق می دهند تا حتی به اندازه ذره ای هم از گردی قرص آنها کاسته یا اضافه نشود و یک دایره به تمام معنا کامل دیده شوند؟

این میسر نیست مگر اینکه ماه و خورشید کاملا کروی باشند همانگونه که زمین هست.

حتی می توان گفت که اگر ابعاد خورشید و ماه قرصی شکل توسط جو و ارتفاع، جبران میشه و همواره خورشید و ماه در همه جای آسمان، کاملا دایره هستند پس چرا هلالهای ماه، هرگز نمی تونن توسط ارتفاع و جو، ریزترین تغییری بکنند؟


باز هم ایشان به این علت که خود را فرشته ملائکه نشان بدهند از کلمه متوهم استفاده کردند تا خوانندگانی که اصلا نمیدانند موضوع زمین تخت چیست اطمینان حاصل کنند که زمین تخت یک موضوع خرافی و زمین تخت گرایان متوهم هستند و این شیوه نقد یک مطلب نیست بلکه این به معنای خراب کردن عمدی یک شخص یا یک موضوع است که برخی از آن سودی نمیبرند و مخالف آن هستند.

اولا این تصویر را بنده از یک مقاله زمین تخت گرایان (مربوط به خارج از کشور) برداشتم و در وبلاگ خود قرار دادم اما ایشان در اینجا ادعا دارد که این تصویر ادعای مارا باطل میکند درحالی که بنده توضیحاتی کامل در این باره ارائه دادم(با توجه به تصویر) و تصویر متعلق به بنده است نه ایشان.

خیلی جالب است که ایشان با حذف کل متن این بخش از پست بنده سعی در نشان دادن این دارند که ما هیچ توضیحی برای این سوال نداریم.

حال متن اصلی که در وبلاگ ما قرار داده شده:

در مدل زمین تخت خورشید و ماه مانند زمین یک دیسک در نظر گرفته میشوند اما این دو دیسک های محدب هستند و برآمدگی دارند. اگر این دو، دو دیسک برآمده باشند، عقل حکم میکند که در زمانی که به افق میرسند، ما آن هارا بصورت بیضی ببینیم همانطور که در تصویر بالا شاهد هستید این نقد در صورتی منطقی است که زمین را فاقد جو در نظر بگیریم. ما از طریق جو به خورشید و ماه و سایر اجرام آسمانی نگاه میکنیم و اینکه جو تاثیراتی بر دید ما داشته باشد کاملا منطقی و غیر قابل انکار است.

همانطور که در پست های قبل توضیح دادیم، جو زمین عامل محدود کننده دید ما است و این یعنی هنگامی که زمین دارای جو نباشد، تنها عامل تاثیر گذار بر اجرام آسمانی،پرسپکتیو است و اجرام باید کم کم کوچک شده و از ما دور شوند. اما زمین دارای جو است و لایه پایینی جو بسیار غلیظ است. به همین علت است که نور خورشید در افق به شدت کاهش پیدا کرده و خورشید در هنگام غروب قابل رویت میشود.

خورشید پس از مدتی که در بالای افق قابل رویت است، ناپدید میشود و به زیر خط افق یا همان نقطه اضمحلال افق میرود و این به این معنیست که خورشید یا ماه تنها با مقدار کمی دور شدن از دید ما خارج میشوند و ما فرصت دیدن آن هارا مانند یک بیضی نداریم اما اگر زمین دارای جو نبود، شما میتوانستید خورشید و ماه را بصورت بیضی ببینید.

 عامل دیگری که بر دید ما موثر است ارتفاع بسیار زیاد خورشید و ماه است! آن ها در ارتفاعی حدود 3000 مایل قرار دارند و این به این معنی است که با چند درجه تغییر مکان در افق نمیشود شکل بیضی مانند آن هارا دید.

پس دو عامل اصلی بر دید ما تاثیر دارد:

 1- جو زمین

 2-ارتفاع خورشید و ماه


خب همانطور که دیدید آن ها متن اصلی را قرار نداده و فقط دو نتیجه گیری انتهای متن را قرار دادند. حال نکته جالبی را خدمت شما عرض میکنم. اگر شما باز هم با این توضیحات قانع نمیشوید و میگویید خورشید و ماه باید بیضی دیده شوند، خب بله در برخی مواقع خورشید ماه بیضی دیده میشوند.

تصاویر زیر را ببینید:




در بالا تصاویری از ماه و خورشید میبینید که در افق به شکل بیضی در آمده اند. این تصاویر نه فوتوشاپ اند و نه حقه ای در آنان به کار رفته است و اگر کسی در کار رصد آسمان و عکاسی باشد قطعا چنین صحنه هایی را دیده و به ثبت رسانده است.

همانطور که میبینید ادعای آقایان باطل شد زیرا آنان ادعا داشتند خورشید و ماه هرگز در افق به شکل بیضی دیده نمیشوند و این نشان میدهد آنان هرگز یک دوربین یا تلسکوپ دست نگرفته و آسمان را رصد نکرده اند

البته چنین پدیده ای همیشه رخ نمیدهد.

1- بله چگالی و غلظت جو همیشه یکسان نیست به همین علت است که گاهی میتوانیم خورشید و ماه را در افق به شکل بیضی و گاهی به شکل کره مشاهده کنیم.

2- ارتفاع خورشید خیر ولی ارتفاع ماه تغییر میکند به همین علت است که پدیده سوپر مون یا ابر ماه رخ میدهد. در حقیقت با پدیده سوپر مون نیز میتوان مدل کرویت را به کل از میان برد زیرا آنان معتقد هستند ماه در قفل گرانشی زمین قرار دارد و خب اگر ماه در قفل گرانشی است که فقط اجازه میدهد یک سمت از آن دیده شود، چگونه است که ماه در مدار خود به زمین نزدک و دور میشود و البته این نزدیک و دور شدن هیچ خللی ایجاد نمیکند؟ طبق گفته علم مدرن اگر ماه کمی به زمین نزدیک شود گرانش ماه همه چیز را بر روی زمین تحت تاثیر قرار خواهد داد و البته ماه جذب زمین میشود و اگر ماه کمی از زمین فاصله بگیرد به کل از مدار زمین خارج شده و در فضا سرگردان میشود اما ما هرگز چنین چیز هایی را شاهد نبودیم.

خب حال ادامه پاسخ به متن های ایشان

خورشید و ماه کروی باشند همانطور که زمین است؟ فرض کنید در یک خانه هستید. به سقف که نگاه میکنید لامپ های مختلف رنگی و کروی شکل را مشاهده میکنید و با خود میگویید: لامپ ها کروی هستند پس خانه ای که در آن زندگی میکنم نیز باید کروی باشد! این نوعی استدلال استقرایی و غلط است مثلا نتیجه بگیریم چون در وسط اقیانوس هستیم و هر سویی که نگاه میکنیم آب است، پس کل زمین اقیانوس است و هیچ خشکی ای وجود ندارد! یا اینکه بگوییم سیب یک میوه است و تقریبا کرویست، موز هم یک میوه است، پس موز هم باید کروی باشد و من اشتباه میکنم که موز را غیر کروی میبینم.

اینکه چون ماه و خورشید کروی هستند(که البته نیستند) پس زمین نیز باید کروی باشد یک فرض غلط است یا اینکه سیارات کروی هستند زمین نیز باید کروی باشد باز هم یک فرض و استدلال استقرایی غلط است.

ایشان اعتقاد دارند ماه کرویست و مانند زمین دارای مکان هایی برای فرود و البته گرانش جزیی است. خب اگر فرض کنیم ماه یک کره سنگی است که مکانی برای فرود دارد، پس نتیجه این میشود که فضانوردان آپولو به ماه رفتند زیرا میتوانستند و این که شما مخالف سفر به ماه هستید درواقع اشتباه میکنید چون ماه برای این آفریده شده که بشر بتواند بر روی آن فرود بیایید(مطابق دنیایی که به آن معتقد هستید) پس چرا مدام اظهار دارید که بشر پا به ماه نگذاشته است؟ خداوند در قرآن هرگز بیان نکرده که ماه مکانی برای فرود بشریت بر روی آن است یا اینکه ماه محل زندگی آینده بشریت است بلکه فرموده ماه نور است و البته از کلمه منیر استفاده کرده است و منیز یعنی جسمی که از خود نور دارد نه جسمی که نور را منعکس میکند.

به تصاویر زیر دقت کنید:



هرجا سرچ کنید در هر فرهنگ لغتی ببینید، نوشته شده که منیر یعنی نور ذاتی و نوری که جسم از خود دارد اما غیر منیر یا نامنیر یعنی نوری که منعکس یا بازتاب میشود و این نشان میدهد قرآن تایید کرده که نور ماه از خودش است پس اگر شمایی که به قرآن معتقد هستید با این آیه مخالف باشید، در حقیقت با خداوند مخالف هستید.

تَبَارَکَ الَّذِی جَعَلَ فِی السَّمَاءِ بُرُوجًا وَجَعَلَ فِیهَا سِرَاجًا وَقَمَرًا مُنِیرًا * ﴿٦١﴾ سورة الفرقان

[فرخنده و] بزرگوار است آن کسى که در آسمان برجهایى نهاد و در آن چراغ و ماهى نوربخش(منیر) قرار داد (۶۱)


دلیل اینکه این موضوع را بیان کردم این است که خداوند هرگز اشاره نکرده که ماه کرویست یا اینکه ماه مکانی برای زندگی آینده بشر خواهد بود بلکه فرموده ماه نور خود را دارد و ماه برای روشن کردن شب آفریده شده و به همین علت است که نور ماه از خورشید بسیار کمتر است و اگر بخواهیم مدل کروی و خورشید مرکزی شمارا قبول کنیم بشر میتواند به جز زمین در هر سیاره و سیارک یا قمری فرود بیایید و محدودیتی وجود ندارد.

همچنان که ناسا ادعا میکند با ساخت کپسول اوریون میخواهد کل منظومه شمسی را فتح کند.

اما به این آیه از قرآن دقت کنید:

در سوره اعراف آیات 24 و 25 میخوانیم:

قَالَ اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَکُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ ﴿۲۴﴾

فرمود فرود آیید که بعضى از شما دشمن بعضى [دیگر]ید و براى شما در زمین تا هنگامى [معین] قرارگاه و برخوردارى است (۲۴)


قَالَ فِیهَا تَحْیَوْنَ وَفِیهَا تَمُوتُونَ وَمِنْهَا تُخْرَجُونَ ﴿۲۵﴾

فرمود در آن زندگى مى ‏کنید و در آن مى‏ میرید و از آن برانگیخته خواهید شد (۲۵)


آیات بالا اشاره بسیار جالبی به این موضوع دارند که هیچ بشری هرگز از زمین خارج نمیشود. شما در همین زمین به دنیا می آیید و در همین زمین روزی خواهید مرد.

همچنین در آیه 33 سوره الرحمن میخوانیم:

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ ﴿۳۳﴾

اى گروه جنیان و انسیان اگر مى‏ توانید از کرانه ‏هاى آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید پس رخنه کنید [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى ‏کنید (۳۳)

پس در نتیجه کروی آفریدن ماه،سیارات دیگر و سیارات بی شمار دیگر در میلیارد ها کهکشان هیچ سودی برای بشر ندارد زیرا بشر نمیتواند از زمین خارج شود حال چرا نمیتواند؟ در مدل زمین تخت خورشید و ماه دو دیسک محدب هستند که هردو نور خود را دارد اما نور ماه بسیار کمتر از نور خورشید است و سیارات در حقیقت ستارگان سرگردان هستند و زمین توسط یک گنبد احاطه شده است و کسی توان خروج از زمین را ندارد به همین علت است که خداوند فرموده:

اى گروه جنیان و انسیان اگر مى‏ توانید از کرانه ‏هاى آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید

کرانه؟ حال معنی کرانه چیست؟ کنار و گوشه یا اطراف و .... است. حال در یک کره، به بنده کرانه را نشان دهد! کرانه یا گوشه یا کناره یک کره را نشان دهید!

تنها مدل زمین تخت است که میتواند این جمله: "اى گروه جنیان و انسیان اگر مى‏ توانید از کرانه ‏هاى آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید" را ساپورت کند نه مدل زمین کروی چرا که در این صورت کل آفرینش بی معنی میشود چون بشر نمیتواند از زمین خارج شده و به جستجو در فضا بپردازد یا به سیاره دیگری برود و این سوال مطرح میشود چرا وقتی که بشر حتی نمیتواند به ماه که قمری با فاصله بسیار نزدیک به زمین است برود؟ پس دلیل کروی آفریدن ماه چیست؟ دلیل آفریدن بی نهایت کهکشان همراه بی نهایت سیاره کروی چیست؟ میدانم که باز هم پاسخ های دور از منطق میشنوم.

خب هلال های ماه؟ هلال های ماه چرا باید توسط جو تغییر بکنند؟ اگر فکر میکنید چون ماه بصورت دیسک محدب است نمیتواند هلال داشته باشد سخت در اشتباهید چرا که این کلیپ کوتاه و مختصر ادعای شمارا به کل باطل میکند.

http://www.aparat.com/v/LPdW0



2- عدم درک و شناخت درست از پرسپکتیو

همانور که میدانید در دنیای خرافات و جن زده ها و انسانهای روانی که علم و منطق هیچ جایگاهی در افکار آنها ندارد همه کلمات و همه پدیده ها برخلاف معنا و اندازه عرفی و شرعی و نرمال خود، تعبیر و تفسیر می شوند

بطوری که یک خرافی، حتی از نزدیک شدن به دهانه یک چاه آب هم ممکن است به چنان واهمه ای بیفتد که گویا می خواهید او را عن قریب در دهان اژدها بیفکنید.

این امر از جانب زمین تختگرایان هم که زیر مجموعه خرافی بافان طبقه بندی شده اند مدام رعایت شده و برای هر چیزی تعبیر و تفسیر و معنای خاص خودشان را بیان می کنند و وقتی شما بیائید و آن معنا را هم با تحقیق و بررسی بفهمید و طبق همان معنا ایراد بگیرید می گویند بله، چون شما تازه دارید آشنا می شوید نمی فهمید و یا اصلا معنای آن را هرگز نخواهید فهمید چون تعصب دارید!

نمی دانیم تعصب به چه چیز غیر از حقیقت.

مثلا مفاهیم و کلماتی چون، مغرب، مشرق، مسطح بودن زمین، نسبی بودن سرعت، سرعت زاویه ای، هم سرعت، پرسپکتیو، جاذبه، چگالی، وزن، شتاب، خلأ، و...

شما اگر با ادله و اسناد متقن بسیاری بتوانید با همان موارد مورد اقبال یک تخت گرا، او را بالاخره بدام بیندازید آیا فکر می کنید تسلیم خواهد شد؟

نه! هرگز یک فرد روانی، چهارچوب منطقی خاصی برای گفتگوهایش قائل نیست تا به همان شیوه با او مراوده کنید.

پرسپکتیو یک خطای بسیار معروف و کاملا شناخته شده با آثار فیزیکی معینی است. پرسپکتیو چیز جادوئی و مبهمی نیست که هر کجا کسی جوابی نداشت با نام بردن از کلمه پرسپکتیو مثل رمز شب بشود از زیر بار مسوولیت گفتارهای خرافاتی اش شانه خالی کند.

فرض کنید که شما دزدی را هنگام سرقت دستگیر می کنید و می خواهید مجازاتش کنید وقتی از او دلیل دزدی اش را می پرسید اگر در جواب بگوید شما از پرسپکتیو هیچ چیز نمیدانید و گرنه کار من درست است، چه می کنید؟

چاره ای ندارید جز اینکه وی را رها کرده و به کار خود ادامه دهید.


بار دیگر برای اینکه ایشان خود را ظاهرا بر حق نشان بدهند مارا به متوهم،خرافاتی،جن زده و روانی میخوانند که نشان میدهد چه ترس و نفرت عمیقی از زمین تخت گرایان دارند.

ایشان خصومت شخصی با زمین تخت گرایان دارند و چون پاسخ علمی و منطقی ندارند به فحاشی و تهمت روی می آورند بلکه بتوانند دیگران را از این راه فریب داده و زمین تخت و زمین تخت گرایان را بد نام کنند. ایشان حتی مارا شیطان پرست و فریماسون می خوانند درحالی که هیچ مدرک،استدلال،برهان و... ای برای حمایت از این حرفشان ندارند درحالی که شخص بنده دلایل زیادی دارم تا نشان دهم هرچه که توسط ماسون ها حمایت و بزرگ میشود یک دروغ است از جمله هولوکاست،بمب هسته ای،فرگشت،وجود دایناسور ها،سفر به ماه،بیگ بنگ،نسبیت،کرویت زمین و مدل خورشید مرکزی.

که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

سوالی که دارم این است! خرافی باف کیست؟ 

زمین تخت گرایان: خورشید و ماه و دیگر سیارات و در کل جهان به دور ما درحال چرخش است(چیزی است که میتوانیم با محاسبه،مشاهده و اندازه گیری به اثبات برسانیم) و هرکسی میتواند این را به چشم ببینید.

کروی گرایان: زمین در یک فضای خلا و بی نهایت درحال چرخش با سرعت های سرسام آور است و خورشید ثابت است و زمین به دور آن میچرخد(این گفته توسط هیچ مشاهده،آزمایش،محاسبه و اندازه گیری و روش علمی ای تا بحال به اثبات نرسیده است) هیچ روشی برای تعیین سرعت زمین،برای اثبات چرخش زمین به دور خورشید و.. وجود ندارد.

حتی در قرآن نیز هرگز گفته نشده که زمین درحال چرخش به دور خود و خورشید است. ایشان ادعا دارند در آیاتی که خداوند زمین را به گهواره یا ذلول(شتر رام) تشبیه کرده است درحقیقت درحال بیان حرکت زمین به طور غیر مستقیم است حال این فرض را میگیریم که خداوند در قرآن به حرکت زمین اشاره کرده است! خب برفرض قبول! زمین به کجا میرود؟ اگر فرض شمارا قبول کنیم خداوند فقط فرموده زمین در حال حرکت است و این حرکت میتواند حرکت در یک خط راست،حرکت نوسانی جلو و عقب مانند گهواره،حرکت بیضی،دایره ای،بالا و پایین، فقط به سمت پایین،فقط به سمت بالا،به سمت چپ، به سمت راست در یک خط مارپیچ و.... باشد. موضوع جایی برای ایشان دشوار تر میشود که خداوند در قرآن بارها و بارها به حرکت خورشید و ماه اشاره کرده است و خب ما میبینیم که خورشید و ماه درحال حرکت به دور زمین هستند حال زمین به کدام سو میرود؟ از کجا میدانید زمین درحال چرخش به دور خورشید است؟ شاید خورشید قمر زمین باشد و زمین درحال چرخش به دور ماه باشد! شما همین اطلاعاتی را که ماه قمر است و خورشید ثابت است و زمین به دور آن درچرخش است از ناسا و دیگر گفته های علم مدرن برداشت کرده اید! بر فرض غلط شما که میگویید در قرآن خداوند به حرکت زمین اشاره کرده است در حقیقت اگر چنین فرضی درست باشد خداوند نفرموده چه حرکتی؟ میتواند حر حرکتی باشد. مثلا میتواند اینگونه باشد که زمین درحال حرکت در یک فضای بی کران در یک خط مستقیم است و خورشید و ماه درحال چرخش به دور زمین هستند! 

موضوع جالبتر اینکه ایشان به حرکت خورشید،منظومه شمسی و ستارگان و در کل کهکشان با سرعت های سرسام آور یا بر طبق فرضیه نسبیت اعتقادی ندارند زیرا اگر به این موضوع معتقد باشند نسبیت را قبول کرده اند که البته مخالف نسبیت هستند و اگر قبول کنند خورشید ثابت است و زمین میچرخد در حقیقت آیات قرآن را نقض کرده اند.

اگر خورشید حرکت میکند پس باید نسبیت و دیگر فرضیات فضا را که مدعی هستید قبول ندارید بپذیرید یا اینکه قبول کنید خورشید به دور زمین درحال چرخش است چیزی که اولین بار توسط منجمان رصد شد چیزی که ما میتوانیم مشاهده کنیم چیزی که در قرآن به ان اشاره شده و چیزی که با همه محاسبات و مشاهدات جور در می آید.

بله خورشید در حرکت است و نه زمین.

خداوند از کلمه مهدا و ذلول استفاده کرد زیرا:

مهدا به معنای محل آرامش و ذلول به معنای رام شده و مطیع است و این با مدل زمین تخت بهتر هماهنگ است زیرا خداوند زمین را از لرزش متوقف کرده و زمین مطیع فرمان خداست و رام شده است(زیرا در گذشته نمی لرزیده و رام نبوده و خداوند با خلق کوه ها زمین را رام کرده است)

تصاویر زیر را که از فرهنگ لغات تهیه شده ببینید. (هیچکدام از این تصاویر فوتوشاپی و حقه نیستند)






خب با توجه به تصویر بالا میتوانیم بگوییم که چرا خداوند از کلمه ذلول برای زمین استفاده کرده است! ذلول به معنای رام شده و مطیع است. در قرآن بار ها این نکته اشاره شده که زمین توسط کوه ها آرام شده یا رام شده است در حقیقت قبل از آفرینش کوه ها برطبق قرآن زمین میلرزیده و خداوند با آفرینش کوه ها زمین را رام کرده است(رام کرده: زمین را از حرکت لرزشی نگه داشته است) حرکت لرزشی ای که بصورت مداوم تکرار میشد(بحث زلزله جدا است).

مثلا وقتی شما یک حیوان وحشی را که مدام به شما حمله میکند یا مدام بالا و پایین میپرد را رام میکنید آن حیوان دیگر حرکات قبلی خود را انجام نمیدهد اما رام شدن به معنای حرکت کردن نیست درواقع ایشان فکر میکنند چون خداوند زمین را رام کرده(از حرکات لرزشی متوقف کرده) پس زمین درحال حرکت است و خب اینها هیچ ربطی به یک دیگر ندارند.

در رابطه با این قسمت از متن ایشان"این امر از جانب زمین تختگرایان هم که زیر مجموعه خرافی بافان طبقه بندی شده اند مدام رعایت شده و برای هر چیزی تعبیر و تفسیر و معنای خاص خودشان را بیان می کنند و وقتی شما بیائید و آن معنا را هم با تحقیق و بررسی بفهمید و طبق همان معنا ایراد بگیرید می گویند بله، چون شما تازه دارید آشنا می شوید نمی فهمید و یا اصلا معنای آن را هرگز نخواهید فهمید چون تعصب دارید!" باید بگویم خیر اینگونه نیست! وقتی برای اولین بار سوالاتی مطرح میشود بنده و دیگر دوستانم سعی داریم تا مدل زمین تخت را به افرادی که سوال میپرسند معرفی کنیم! ما سوالات را میشنویم و آن هارا پاسخ میدهیم و خود شخص هم در این مسیر وظیفه دارد درباره زمین تخت تحقیق کند زیرا به قدری مطالب زیاد است که ما نمیتوانیم همه مطالب و مقالات زمین تخت را ترجمه یا تهیه کنیم پس در نتیجه خود شخص نیز باید تحقیق و پژوهشی انجام دهد اما فرض کنید یک شخص مدام با حرف های توهین آمیز و سوالات مضحک که هیچ ربطی به تخت بودن یا نبودن زمین ندارد سعی در تحقیر شما دارد! شما چه میکنید؟ وقتی موضوعی که بار ها و بار ها توضیح میدهیم و شما دوباره از خانه اول شروع میکنید و ادعا دارید گفته های ما بیهوده و غیر منطقی است درحالی که بی منطقی از سراسر گفته های شما پیداست بنده دیگر چه باید بگویم؟ بله شما تعصب دارید و این صفت برای هرکس بکار نمیرود بلکه برای افرادی بکار میرود که حتی کوچکتری شکی نیز در اعتقاداتشان راه نمیدهند و قاطعانه میگویند" زمین کروی هیچ ایرادی ندارد"

درحالی که نمیدانند این تنها خداوند است که بی نقص و ایراد است. فرضیه خورشید مرکزی که شما از آن دفاع میکنید اولین بار در تاریخ توسط فریماسون ها مطرح شده کمی تاریخ را بخوانید.

مدلی که قرآن(کلام خداوند) توصیف میکند مدلی است که میشود گفت دقیقا مدل زمین تخت است اما در مدل کرویت زمین چنین چیز هایی وجود ندارد.

بنده به تمامی کسانی که درباره زمین تخت از بنده سوال میکنند میگویم شما حتی حرف های مرا هم کنار بگذارید! شخصا تحقیق و جستجو کنید حتی بنده بار ها این را گفته ام که مدل زمین تخت که امروزه مطرح است ایراداتی دارد کسی نمیتواند منکر این ایرادات شود اما حقیقت این است که نه انحنایی وجود دارد و نه زمین حرکتی دارد بلکه مسطح و ثابت است! این یک حقیقت اثبات شده است اما در جزئیات این موضوع کمی ابهام و ایراد وجود دارد اما اینکه بگوییم فلان نظریه و فرضیه هیچ ایرادی ندارد این به معنای تعصب است.

در ادامه باز هم با توهین مواجه می شویم! هیچ وقت و هیچگاه ایشان بنده را به دامی نینداختند بلکه ایشان اینگونه تصور میکنند! یک مثال از این تصورشان میزنم!

بنده در یکی از پست ها درباره ایراد نقشه زمین تخت متنی نوشتم(که البته چندین ماه قبل از اینکه در وبلاگ قرار دهم در کانال تلگرام به آن اشاره کرده بودم)، ایشان کامنتی گذاشتند و گفتند ببین خودت اعتراف کردی! ااا چقدر شما زرنگ هستید! اما باید بگویم در اشتباه هستید زیرا اینگونه تصور میکنید!

بنده مطمئن هستم که شما از مدل زمین تخت درکل چیزی نمیدانید زیرا شما سوال هایی مطرح کردید و البته میکنید که بار ها و بار ها حتی در کنفرانس های رسمی زمین تخت گرایان پاسخ گرفته اند یا بخشی از سوالات شما همگی از بی خبری شما از مدل زمین تخت ناشی است و این به خوبی قابل مشاهده است و هرکسی که آشنایی کامل با مدل زمین تخت دارد این را به خوبی متوجه میشود.

بنده هروقت از کلمه پرسپکتیو استفاده کردم در ادامه توضیحاتی نیز دادم! بله پرسپکتیو کلمه جادویی و عجیب و غریبی نیست یک قانون طبیعی و کاملا ساده است و چیز پیچیده ای هم نیست. 

منتها نمیدانم چرا وقتی پرسپکتیو در دنیای واقعی با تاثیرات جوی ادغام میشود، ایشان شروع به توهین کردن میکنند بدون اینکه هیچ پاسخ و توضیحی بدهند.

و البته ایشان خودشان همیشه یک کارت برنده  دم به دقیقه ای همراه خود دارند و آن هم جاذبه است! تکان بخورید جاذبه را تکرار میکنند! چرا فلان اتفاق رخ میدهد؟ جاذبه! فلان چیز چگونه است؟ جاذبه! حال به من بگویید منشا این جاذبه ای که میگویید کجاست؟ علمتان منشا جاذبه را هنوز کشف نکرده است زیرا چنین نیروی فرضی و تخیلی ای وجود ندارد.

علم مدرن به نسبیت پناه برد که شما آن را نیز قبول ندارید پس درباره منشا و چگونگی ایجاد گرانش چه برای گفتن دارید؟ چرا یک جرم آنقدر قدرت ندارد که بتواند حتی یک دانه شن را به دور خود بچرخاند؟ چرا گرانش در طبیعت وجود ندارد؟ اگر دنیا را با قوانین چگالی و بایونسی در نظر بگیریم همه چیز توجیه میشود! شناوری ابر هایی با وزن چندین تن شناوری کشتی ها و ...... گرانش تنها یک نیروی خیالی هست که شما دم به دقیقه برای هرچیزی که پاسخی برایش ندارید استفاده میکنید!

آیا شما یک اختر فیزیک دان هستید؟ شما فیزیک دان هستید؟ خیر! یک اختر فیزیک دان آمریکایی به نام نیل دگراس تایسون اعتراف کرده است که نمیداند گرانش چیست و هیچ توضیحی درباره گرانش نداشت حال شما چگونه از یک اختر فیزیک دان بیشتر میدانید؟ شاید تنها از کلمه گراویتی خوشتان آمده است.

مثال دزد که ایشان برای مسخره کردن ما زدند هیچ ربطی به موضوع زمین تخت ندارد! دزد و پرسپکتیو؟ با من شوخی که نمیکنید؟ مثال های بهتری هم بود اما از آنجا که ذهنتان بسته است مثال های بی ربط میزنید! بنده به شما گفته بودم از پرسپکتیو چیزی نمیدانید زیرا شما داشتید با استفاده از دانسته های خودتان نتیجه گیری غلط میکردید! وقتی پرسپکتیو و تاثیرات جوی بر اجرام آسمانی تاثیر دارند و شما این حقیقت را انکار میکنید آیا باید به شما یک پرسپکتیو دان تحصیلکرده گفت؟ بسیار جالب است!

مثال هایتان نیز مانند تفکراتتان پوچ است.



برای اولین بار آقای عربگری تصویر فوق را برای من درست کرد و مرا از اشتباهی که میدانسم و تختگرایان مرا در دام آن انداخته بودند ولی دلیل اشتباهم را نمیدانستم خارج کرد.

من با پرسپکتیو آشنایی کامل داشتم ولی تردستی و شعبده بازی های آنها و پیچاندن لقمه به دور سر و بعد در دهان گذاشتن، دقیقا همان کاری را می کرد که یک شعبده باز ماهر با فکر و چشم شما می کند و حواس تان را پرت کرده و تیر را به هدفش می زند و شما فریب می خورید و در نهایتا از داخل دستمالش انواع حیوانات را بیرون می کشد!

تعریف پرسپکتیو:

پرسپکتیو یک خطای باصره است که طبق خاصیت آن، اشیاء دورتر هم اندازه با اشیاء نزدیکتر، به نسبت دوری خود، کوچکتر دیده می شوند.



خب در مورد این قسمت از متن ایشان باید بگوییم که باز هم تناقض بیداد میکند! ایشان در متن های بالاتر زمین تخت گرایان را روانی،بی منطق،بی عقل،احمق و... معرفی و توصیف کردند حال در اینجا از زرنگی زمین تخت گرایان صحبت میکنند که بله آن ها مارا فریب دادند و به دام انداختند! خودتان در بالا ادعا کردید که زمین تخت گرایان را به دام انداختید حال ما شمارا به دام انداختیم؟ ما مگر چه گفتیم که اصلا بخواهد دامی در کار باشد؟  تصویری که ما از دوربینی بر روی زمین قرار دادیم:

اولا دوربین طبق آنچه در تصویر انیمیشنی ساخته اید بر روی زمین قرار ندارد بلکه کاملا بدون انحراف بر روی زمین گذاشته شده و این در هرجای دیگری هم امتحان شود باز هم همین نتیجه را میدهد

دوما شما خودتان به سادگی میتوانید یک دوربین دست بگیرید و این را امتحان کنید! نیاز به این همه تهمت و توهین نیست! چرا با ازمایش مخالفید؟ یک دوربین را بر روی زمین بگذارید و امتحان کنید! مطمئن باشید نتیجه ای مانند تصویر زیر میبینید:




این نه شعبده بازی است نه چیز عجیب و غریب و نه فریب! این موضوع میتواند توسط یک دوربین تست شود. آیا استفاده از یک دوربین به قدری برای شما وحشتناک است که به توهین،تهمت و دروغ روی می آورید؟ و جالبتر اینکه آزمایش را که یکی از روش های علوم تجربی است را فریب و شعبده بازی میخوانید؟ شما همانند همان کشیش های مسیحی متعصب در قرون وسطی هستید که حاضر نبودند از داخل تلسکوپ به آسمان نگاه کنند و اشتباهشان را بپذیرند(درباره افلاکی که در تورات بیان شده) و حال در این عصر شما متعصبان حاضر نیستید با دوربین به افق نگاه کنید یا حتی این موضوع را آزمایش کنید چون از اینکه تفکرات و تصوراتتان برهم بریزد ترس دارید و ناگهان میگویید: "این فریب است این یک شعبده است! دوربین وجود ندارد دوربین برای فریب من ساخته شده است"

همانطور که در تصاویر بالا میبینید، یک سراب در تصاویر ایجاد شده که نشان میدهد دقیقا تصویری مشابه قسمت پایینی اجسام یا انسان ها در سراب ایجاد شده است و در حقیقت همین موضوع باعث میشود دید محدود شود! بله پرسپکتیو و تاثیرات جو زمین باعث میشوند تا کشتی ها یا حال هرچیز دیگری در افق به این شکل دیده شود و این مربوط به انحنای زمین نیست.

به تصاویر زیر نگاه کنید که به چه سادگی ادعای ایشان را زیر سوال می برد:




همانطور که در تصاویر بالا دیدید خورشید بالاتر از خط افق ناپدید شد! درست مانند غروب در انتهای و چسبیده به افق! در اینجا چه چیز باعث شد خورشید غروب کند؟ خیر شعبده بازی نیست هیچ فریبی هم در کار نیست تنها یک عامل طبیعی باعث این پدیده شده است و آن هم ابر است! به علت وجود ابر در افق،خورشید بالاتر از خط افق ناپدید شده است و اگر فکر میکنید زمین در هوا نیز انحنا دارد سخت در اشتباه هستید! پس انحنای شما کجا رفته است؟ در حقیقت این انحنا است که وجود ندارد و این انحنا است که نه مشاهده،نه اثبات و نه آزمایش میشود.

چرا مخالف قوانین طبیعت هستید؟ ایشان میگوید اگر کشتی ها طبق پرسپکتیو در افق ناپدید میشوند، پس چرا کشتی های نفت کش و بزرگ کوچک نمیشوند و به همان صورت به زیر انحنا میروند؟ آیا یک فرد تحصیل کرده چنین سوالی میپرسد؟ آین سوال کودکانه است زیرا حتی کشتی های بزرگ نیز با چندین مایل فاصله گرفتن از ساحل به زیر خط افق میروند اما به این علت که آن ها بزرگتر از قایق های تفریحی و کشتی های دیگر هستند این تغییر سایز کمتر به چشم می آید اما قابل مشاهده است.

فرض کنید یک کوه در وسط یک اقیانوس قرار دارد و آنقدر بزرگ است که با چندین کیلومتر جابجایی شما به سمت جلو و عقب هیچ تغییری نمیکند، در حقیقت این به علت انحنای زمین نیست بلکه مربوط به اندازه کوه است!

اگر درک این موضوع برای شما انقدر سخت است، متاسفم باید بار دیگر دروس دبیرستان را بخوانید!


مثلا وقتی شما در  کنار خط آهن می ایستید و به انتهای دو خط موازی آن نگاه می کنید خطوط دوردست به نظر شما بسیار به هم نزدیک و چسبیده می رسند در حالی که آن ریلها دقیقا هم اندازه همین ریلهایی است که شما در نیم متری آن ایستاده اید.

بنابراین پرسپکتیو شامل اشیائی است که در مقابل زاویه دید شما قرار دارد نه اینکه خارج از زاویه دید شما قرار بگیرند. این همان نکته مهمی است که تخت گرایان بی سواد، در این نکته، چشم خوانندگان خود را کور می کنند و پرسپکتیو را به اشیاء خارج از زاویه دید نسبت میدهند.

پرسپکتیو در واقع طبق قانون تالس در هندسه، یک تناسب اریاضی و هندسی ست.

اگر فاصله دو ریل در نزدیک شما 160 سانتیمتر باشد و فاصله همان دو ریل در 1000 متری 80 سانتیمتر دیده شود در اینصورت در فاصله 2000 متری فاصله را به اندازه 40 سانتیمتر خواهید دید و...

پس نمی توانید چیزی خارج از قاعده ریاضی و هندسی در پرسپکتیو داخل کنید. هر کودکی به راحتی این خطای باصره را می فهمد.

حال وقتی از تختگرایان می پرسید که چرا کشتی های بزرگ، در افق دریا که خیلی دور می شوند کم کم به زیر دریا می روند و با همان هیکل بزرگ خود در آن دور دست دریاها، پایین و پایین تر می روند؟

آنها می گویند شما هیچ از پرسپکتیو نمی دانید!

وقتی می گویید پس شما بفرمائید یاد بدهید، بدون اینکه حتی یک فرمول یا رابطه یا تناسب ریاضی و هندسی به شما بیان کنند، باز طبق اصول خرافاتی خودشان، شعبده بازی کرده و زمین و زمان را به هم دوخته و اشتثناء هایی که هیچ ربطی به قضیه ندارند را به عنوان اثبات به شما غالب خواهند کرد. در حالی که همه می دانند وقتی مثلا ادعا می کنید که همه انسانها دارای وزن 250 کیلو هستند باید برای همه انسانها ثابت کنید نه اینکه دو نفر 250 کیلوئی را پیدا کرده و بیاورید و بگویید این هم اثبات!

در حقیقت موضوع کشتیها که در دریاها به انحنا می روند دقیقا بصورت علمی و طبیعی، کرویت زمین را اثبات می کنند

داستان از این قرار است که شما یک سوزن را در 10 متری خود می توانید ببینید

ولی اگر این سوزن را به فاصله 100 متری منتقل کنید هرگز با چشم غیر مسلح آن را نخواهید دید. چرا؟

زیرا قانون پرسپکتیو به نسبت فاصله که 10 برابر بیشتر شده است ضخامت سوزن را که فقط 1 میلیمتر بود 10 برابر نازکتر نشان میدهد ولی چشم ما قادر نیست در فاصله 100 متری سوزن 0.1 میلیمتری را ببیند.

حتی اگر آن سوزن به بالای تپه برده شود یا به پایین دره در فاصله 100 متری و یا مستقیما به موازات افق قرار گیرد.

ولی اگر دوربینی قوی داشته باشیم با زوم کردن بر آن سوزن، آن را به ما نشان میدهد. آیا این دیده شدن سوزن، نشانه این است ک زمین تخت است یا کروی؟

نه هرگز، چرا که سوزن پیش از اینکه فاصله اش به اندازه ای دور شود که مشمول انحنای زمین گردد خودش از فاصله قدرت دید ما فراتر رفت.

پس موضوع پایین رفتن کشتیها در دور دست دریاها بحثی نیست که با اشیاء کوچکی مثل قایق ها و یا کشتی های کوچک و یا علائم و مانع های شناور دو متری نارنجی رنگی که بر سطح دریا می کارند قابل اثبات باشد

موضوع در مورد تست انحنای زمین، با کشتی هایی است که خیلی بزرگند که وقتی خیلی دور می شوند قبل از اینکه شامل پرسپکتیو شده و ابعادشان مانند مثال سوزن در مقابل ما ریز شود با همان هیکل های درشت خود کم کم به پایین می روند و مثلا هنوز نیمی از کشتی دیده می شود و نیم دیگر در زیر افق قرار می گیرد دقیقا مثل طلوع و غروب ماه و خورشید. 

پس ما نمی توانیم مساله سوزن و قایق را با کشتی های بزرگ و ماه و خورشید یکسان فرض کنیم این کار بلاهت تمام است.


بار دیگر توهین و تهمت! اگر هر کلیپ و توضیح زمین تخت گرایان از پرسپکتیو را بخوانید، توضیحاتی مشابه آنچه ایشان داد را خواهید یافت! توضیحاتی که به اصل پرسپکتیو مربوط میشود!منتها ایشان همیشه یک مورد مهم را از قلم می اندازند و آن هم جو است. 

با توجه به غلظت و چگالی جو، گاهی بر اساس پرسپکتیو خورشید رفته رفته به تدریج در افق کوچکتر میشود،گاهی خورشید بزرگتر از آنچه در ظهر مستقیم در بالای سر شما است دیده میشود و گاهی هم تغییر سایز چندانی از خورشید مشاهده نمیشود! اینکه دیگر توهین و تهمت ندارد! چرا حرف های مارا تغییر میدهید و به نفع خود هرطور که میخواهید تفسیر میکنید؟

در بالا پاسخ این سوال را دادیم که چرا کشتی های بزرگ تقریبا با همان وضعیت به زیر افق میروند و البته در مثال خورشید در متن بالا نیز توضیح دادیم که با توجه به شرایط جوی، با چندین نوع غروب و طلوع خورشید مواجه هستیم.

بله وقتی شما درک نکنید که اتمسفر زمین چگونه بر پرسکپتیو و دید ما تاثیر دارد قطعا چیزی از پرسپکتیو نمیدانید و فقط حرف های مارا به نوعی تفسیر غلط میکنید!

درضمن از این جمله شما"چرا کشتی های بزرگ، در افق دریا که خیلی دور می شوند" میتوان فهمید که شما درکی از فواصل مورد استفاده برای مدل زمین کروی ندارید! در حقیقت شما نمیدانید کشتی ها با چند مایل یا چند کیلومتر دور شدن از ساحل به زیر انحنا میروند و از کلمه"خیلی دور" استفاده کردید.

وقتی شما هنوز درکی از فواصل ندارید و وقتی نمیدانید دقیقا کشتی ها در چند مایل دور تر از ساحل به زیر انحنا زمین میروند، در حقیقت گفته شما کاملا پوچ است!

چرا یک کشتی در اقیانوس با 5 مایل دور شدن از ساحل به زیر خط افق میرود اما اگر در یک جاده صاف این را با یک کامیون یا ماشین امتحان کنید، باید فواصل بیشتری را طی کنید تا به چنین موقعیتی برسد؟ این کاملا ثابت میکند زمین انحنا ندارد بلکه تنها خطای دید،سراب،جو،پرسپکتیو است که بر دید ما تاثیر دارد و در دریا ها و اقیانوس ها به علت وجود بخار آب شما دید محدود تری نسبت به خشکی ها دارید.

شما حتی از درک ابتدایی ترین مسائل طبیعت عاجز هستید حال چگونه دهن گشوده و زمین تخت را نقد میکنید؟ طبیعت به سادگی گفته های اشتباه شمارا پاسخ میدهد حال چرا با طبیعت دشمنی دارید؟ پس فردا شما منکر خداوند میشوید پس هرکس حرف شمارا قبول نکنید احمق و روانی است؟ شما که تابحال منکر نهج البلاغه،احادیث معتبر شیعه و تاریخ اسلام شده اید بعید نیست که منکر خداوند هم شوید و اصل آفرینش را زیر سوال ببرید.

عاشق این قسمت از حرف های ایشان هستم"وقتی می گویید پس شما بفرمائید یاد بدهید، بدون اینکه حتی یک فرمول یا رابطه یا تناسب ریاضی و هندسی به شما بیان کنند، باز طبق اصول خرافاتی خودشان، شعبده بازی کرده و زمین و زمان را به هم دوخته و اشتثناء هایی که هیچ ربطی به قضیه ندارند را به عنوان اثبات به شما غالب خواهند کرد. در حالی که همه می دانند وقتی مثلا ادعا می کنید که همه انسانها دارای وزن 250 کیلو هستند باید برای همه انسانها ثابت کنید نه اینکه دو نفر 250 کیلوئی را پیدا کرده و بیاورید و بگویید این هم اثبات!"

بنده در متنی که شما برای نقد زمین تخت نوشتید جز توهین،تهمت،دروغ،ناسزا ،فحاشی و اطلاعات و نتایج غلط چیز دیگری ندیدم! فرمول شما کجاست؟ نکند توضیح پرسپکتیو را که در هر کتاب دوران ابتدایی یافت میشود را فرمول میدانید؟ بنده فرمولی در صحبت ها و متن های توهین آمیز شما نمیبینم! فرمول و محاسبات و تناسب ریاضی و هندسی شما کجاست؟ شما که تنها سلاحتان توهین و تهمت است پس فرمول های شما کجاست؟ درضمن هر فرمول ریاضی ای که مبنای یک موضوع علمی باشد درست و صحیح نیست دقیقا مانند همان مقاله ای که در وب سایتم قرار دادم به لینک زیر:

لینک مقاله


این شمایید که زمین و زمان را بهم دوخته و هوچی گری میکنید و تهمت میزنید و دروغ میگویید و حرص میخورید و عقده ای هستید و تمام وقت و زندگی خود را برای خراب کردن زمین تخت و بنده میگذارید! این شمایید که دچار عقده های روانی هستید! این شمایید که تمامی رفتار های بیهوده را انجام میدهید و این در گفتار و متن های شما کاملا مشخص است.

پس دیگران را آزار ندهید و به زندگی خود برسید زیرا با خراب کردن دیگران با تهمت و توهین تنها شخصیت خود را پایین آورده و تنها خود را خراب تر و خراب تر میکنید.

کشتی ها بصورت علمی موضوع کرویت زمین را اثبات میکنند؟ پس میشود بفرمایید چرا وقتی در فصل های مختلف به سمت افق مرئی شیکاگو نگاه میکنیم به علت تغییر چگالی و غلظت لایه جو و البته تغییر مقدار بخار آب موجود در سطح دریا ها ما افق های مختلفی از شیکاگو میبینیم؟ گاهی نصف برج ها و ساختمان های شیکاگو در زیر افق هستند و گاهی فقط قسمت بالایی آن ها کمی قابل مشاهده است و اما گاهی بطور کامل دیده میشوند؟ خیر پاسخ جزر و مد نیست و البته این اتفاق رخ میدهد چون جو بر دید ما تاثیر دارد چیزی که شما منکر آن میشوید بنابراین شما دشمن دین،خدا و البته دشمن حقیقت و طبیعت هستید.

به تصاویر زیر دقت کنید:

توجه: هیچ حقه،فریب،نیرنگ،شعبده بازی و... ای در کار نیست اینها تصاویری است که در زمان های مختلفی از ساحل میشیگان از افق مرئی شیکاگو میتوان دید.










با دقت به تصاویر بالا نگاه کنید! گاهی کل ساختمان ها،گاهی نصف آن ها و گاهی قسمت بالایی آن ها مشاهده میشود! نکند انحنای شما بالا و پایین میرود؟ آیا شعبده ای در کار است؟ بگذارید کمی فکر کنیم شاید ایشان بازهم قصد دارند مارا به فریب و شعبدی بازی متهم کنند.

باید با حقیقت کنار بیایید! 



بار دیگر مرور میکنیم! چه چیز هایی بر دید ما تاثیر دارند؟  پرسپکتیو،جو زمین،تغییر چگالی و غلظت جو،سراب و.... 

انحنا؟ خیر پاسخ منفیست! با توجه به تصاویر بالایی که برای شما از افق مرئی شیکاگو قرار دادیم، ساختمان ها کاملا در سطح چشم(eye level) هستند

اگر زمین کروی باشد، ساختمان ها باید بصورت منحرف به عقب مشاهده شوند اما ساختمان ها کاملا در سطح چشم و در یک سطح صاف هستند که تنها تحت تاثیر پرسپکتیو و جو و... قرار گرفته اند.

کی میخواهید به حقیقت ایمان بیاورید؟ همه چیز در سطح چشم است و ما با سطحی شیب دار و رو به پایین مواجه نیستیم.

در ادامه ایشان شروع به مقایسه سوزن ثابت با کشتی درحال حرکت کرده اند!

گفته ایشان را بار دیگر اینجا میگذاریم"داستان از این قرار است که شما یک سوزن را در 10 متری خود می توانید ببینید

ولی اگر این سوزن را به فاصله 100 متری منتقل کنید هرگز با چشم غیر مسلح آن را نخواهید دید. چرا؟

زیرا قانون پرسپکتیو به نسبت فاصله که 10 برابر بیشتر شده است ضخامت سوزن را که فقط 1 میلیمتر بود 10 برابر نازکتر نشان میدهد ولی چشم ما قادر نیست در فاصله 100 متری سوزن 0.1 میلیمتری را ببیند.

حتی اگر آن سوزن به بالای تپه برده شود یا به پایین دره در فاصله 100 متری و یا مستقیما به موازات افق قرار گیرد.

ولی اگر دوربینی قوی داشته باشیم با زوم کردن بر آن سوزن، آن را به ما نشان میدهد. آیا این دیده شدن سوزن، نشانه این است ک زمین تخت است یا کروی؟

نه هرگز، چرا که سوزن پیش از اینکه فاصله اش به اندازه ای دور شود که مشمول انحنای زمین گردد خودش از فاصله قدرت دید ما فراتر رفت.

پس موضوع پایین رفتن کشتیها در دور دست دریاها بحثی نیست که با اشیاء کوچکی مثل قایق ها و یا کشتی های کوچک و یا علائم و مانع های شناور دو متری نارنجی رنگی که بر سطح دریا می کارند قابل اثبات باشد

موضوع در مورد تست انحنای زمین، با کشتی هایی است که خیلی بزرگند که وقتی خیلی دور می شوند قبل از اینکه شامل پرسپکتیو شده و ابعادشان مانند مثال سوزن در مقابل ما ریز شود با همان هیکل های درشت خود کم کم به پایین می روند و مثلا هنوز نیمی از کشتی دیده می شود و نیم دیگر در زیر افق قرار می گیرد دقیقا مثل طلوع و غروب ماه و خورشید. 

پس ما نمی توانیم مساله سوزن و قایق را با کشتی های بزرگ و ماه و خورشید یکسان فرض کنیم این کار بلاهت تمام است."


این یک مثال فوقالعاده مضحک است حال چرا؟ زیرا وقتی ما با چشم خودمان به یک کشتی( نه قایق کوچک و نه نفت کش) نگاه میکنیم، به تدریج در افق کوچکتر و کوچکتر شده و ناپدید میشود.

ارسطو از این موضوع نتیجه گرفت زمین باید کروی باشد اما یک لحظه صبر کنید! کافیست با تلسکوپ و دوربین سوپر زوم (ایشان درباره این موضوع افسانه سرایی میکنند و قضیه را مافیایی میکنند که در ادامه به آن پاسخ میدهم) به سمت افق زوم کنید و خواهید دید که کشتی به میدان دید شما بازگشته است.

سوزن به تدریج کوچکتر و کوچکتر نمیشود بلکه شما سوزن را در ارتفاعی خاص مثلا 100 متر میگذارید، بازهم در میدان دید شما است اما آنقدر کوچک است که دیده نمیشود! ولی شما درحالی که دارید با چشمان غیر مسلح به سمت افق نگاه میکنید، در حقیقت چشمان شما یک نقطه اضمحلال دارد که همه چیز در آن ناپدید میشود! یعنی کشتی از میدان دید شما خارج میشود و دیگر با چشم قابل رویت نیست و مثال سوزن شما به این علت مضحک است که سوزن در میدان دید ماست منتها به قدری کوچک است که دیده نمیشود! حال چه کسی دیگران را فریب میدهد؟ من یا شما؟ با این مثال مضحک و البته هوشمندانه قصد فریب اذهان را دارید درحالی که این مثال هیچ ربطی به کشتی ها ندارد زیرا جسمی در میدان دید و جسمی در خارج از میدان دید باهم فرق میکنند.

با استفاده از دوربین در حقیقت افق و نقطه اضمحلال دیگری برای چشمان شما ساخته میشود که با زوم کردن در افق آن را افزایش و کاهش میدهید و این هیچ ربطی به دیدن یک سوزن در محدوده و میدان دید ندارد.

ایشان هنوز نمیدانند که فرق بین جسمی در داخل میدان دید با خارج از میدان دید چیست. درضمن کشتی ها و قایق ها در مقایسه با نفت کش ها آنقدر کوچک هم نیستند! ایشان هنوز هم نمیدانند که انحنا برای کشتی بزرگ و کوچک یکسان عمل میکند و به همین علت برایشان فرق قائل میشوند و این خنده دار ترین چیزی است که به عمر شنیده ام!

"خیلی بزرگند" و "خیلی دور میشوند" اینها کلمات علمی نیست بلکه نشان میدهد خودتان هم نمیدانید یک کشتی باید به چه اندازه باشد و انحنا زمین در چه فاصله ای از ناظر کشتی را ناپدید میکند.

شما فقط لجبازی میکنید بنده چند هزار صفحه نیز برای پاسخ به لج بازی های شما بنویسم شما هرگز دست از تفکرات بیهوده و مضحک خود نمیکشید و مدام و طوطی وار آن را تکرار میکنید.

و در متن آخر هم که ایشان کشتی های "خیلی بزرگ" (نوع حرف زدن کودکان ابتدایی) را با خورشید و ماه و اجرام آسمانی مقایسه کرده اند درحالی که لنج،قایق،کشتی و نفت کش برای انحنا فرقی ندارد.

درضمن این را نیز باید بگوییم که هنگامی که  ما به کشتی هایی که در افق با زوم دیده میشوند، نگاه میکنیم، به نظر میرسد که آن ها در هوا معلق شده اند اما آیا این حقیقت دارد؟ مطابق منطق ایشان بله کشتی ها درحال پرواز هستند! کشتی ها به زیر انحنا نمیروند.




خدای من این یک شعبده بازی است! چطور ممکن است کشتی ها در هوا معلق شوند؟ چگونه ممکن است؟ انحنای زمین دیگر پاسخگوی این نیست! بله کشتی ها در حقیقت پرواز نمیکنند بلکه این یک خطای دید است و اگر فکر میکنید انحنا باعث میشود کشتی به زیر خط افق برود پس باید قبول کنید کشتی ها در افق پرواز نیز میکنند و معلق میشوند.



در شکل بالا در قسمت (1) قانون پرسپکتیو نشان داده شده که کل فضای شامل مبحث در برابر زاویه دید چشم یا دوربین قرار دارد پس وقتی نیمی از کشتی به زیر آب است نمی توان از پرسپکتیو کمک گرفت چون از زاویه دید خارج می شود.

در شکل (2) نوعی خطا و حقه عکاسی به کار رفته که معروف به حقه دوربین روبه بالاست و دقیقا تختگرایان خرافاتی از این حقه به جای پرسپکتیو استفاده می کنند که هرگز ربطی به پرسپکتیو ندارد زیرا که به دلیل اینکه زاویه دوربین روبه بالاست فرد کافی است چند قدم به جلو برود تا از دید دوربین یا چشم خارج شود و چیزی هم که از زاویه دید خارج می شود دیده نشدن آن هیچ ربطی به پرسپکتیو ندارد چرا که صحنه پشت دوربین هم از زاویه دید، بیرون است و ربطی به پرسپکتیو پیدا نمی کند.

در شکل (4) دقیقا همان خطا یا حقه شماره (2) به کار رفته با این تفاوت که در اینجا چشم ناظر یا دوربین، روبه پایین کاشته شده باز هم نه بصورت افقی. 

اما شکل (3) تقریبا گویا نحوه غروب و طلوع خورشید و ماه ونیز پایین رفتن کشتی های غول پیکر در افق دریاها را نشان میدهد

برای اینکه تصویر ملموس شود به جای انجنای زمین، از انحنای یک سراشیبی استفاده شده است که نشان دهد وقتی که شما بصورت کاملا افقی رو به افق در حال نظاره هستید فقط قوس زمین می تواند اشیاء را با دور شدن از زاویه دید شما خارج کند.


بله تصویر اول دقیقا قانون پرسپکتیو را نشان میدهد و در اینجا شما بار دیگر حرف خودتان را نقض کردید! شما در این قسمت گفتید کشتی از زاویه دید خارج شده پس چگونه مثال سوزنی که در زاویه دید است منتها به قدری کوچک است که دیده نمیشود را استفاده کردید؟

در ادامه بازهم مارا خرافاتی فرض کرده اند و گفته اند تصاویری که ما تهیه میکنیم مانند آنچه در بالا دیدید به این صورت در شکل دو تهیه میشود و البته باید گفت ایشان با ساخت این تصویر انیمیشنی تنها یک راه فرار برای خود ساختند اما کافیست یکبار با دوربین امتحان کنند تا دیگر این افسانه سرایی هارا کنار بگذارند.

اما متاسفانه به سادگی این استدلال غلط شما زیر سوال میرود حال چگونه؟ شما در تصویر دوم دوربین را به گونه ای قرار داده اید که پای شخص مورد نظری که از جلوی دوربین حرکت میکند دیده نمیشود و شما اینگونه فرض کردید که چون در تصویر زیر:



شخص مورد نظر را در زیر خط افق میبینید پس دوربین در حالتی که در شکل دو ساخته اید قرار دارد درحالی که اگر این حرف و این تصویری که ساختید درست می بود،پای این شخص نباید به هیچ وجه قابل رویت می بود! و البته چون دوربین را رو به آسمان رسم کرده اید باید آسمان مشخص باشد چون به اعتقاد شما دوربین رو به بالا است و البته پای شخص نباید دیده شود تا فریبی که میگویید و اعتقاد دارید ما انجام داده ایم عملی شود اما همانطور که در تصویر میبینید پای شخص مشخص است شما میتوانید  کلیپ این تصویر را از اول رفت و تا آخر برگشت این شخص به سمت دوربین مشاهده کنید:

http://www.aparat.com/v/XTt8S


با توجه به این کلیپ کاملا مشخص است که دوربین بدون هیچ انحرافی در سطح چشم قرار دارد و البته پای شخص تا اواسط راه دیده میشود که نشان میدهد دوربین انحراف و کجی ای برای فریب و حقه و شعبده بازی ای که معتقد هستید ندارد.





در تصویر بالا نیز حقه ای به کار نرفته و کاملا مشخص است دوربین بر روی سطح زمین قرار دارد و وقتی موتور سوار از دوربین دور میشود به زیر افق میرود


این تنها تصور شماست که فکر میکنید عالم و آدم جمع شده اند تا وقتشان را فقط برای فریب شخص شما بگذارند. ایشان گفتند این تصویر و البته این کلیپ ربطی به پرسپکتیو ندارد خب اگر ربطی به پرسپکتیو ندارد چرا قوانین پرسپکتیو در آن مشاهده میشود؟ فرد با حرکت به سمت جلو کم کم کوچکتر و کوچکتر میشود تا در نهایت به زیر خط افق فرضی سطح چشم دوربین میرود.

پاسخ منفیست! خیر فرد با دو سه قدم دور شدن از دوربین به زیر نمیرود اگر کلیپ بالا را با دقت نگاه کنید خواهید دید که شخص مسیر تقریبا طولانی ای را طی میکند و باز میگردد و هیچ انحرافی در دوربین در کار نیست زیرا طبق تصویر شما اگر انحرافی در کار بود :

1- اولا آسمان باید مشاهده میشد 

2- دوما پای شخص نباید از اول شروع حرکت و دور شدن از دوربین دیده میشد


حال چه کسی فریب میدهد؟ بنده یا شما؟ 

در تصویر چهار بازهم ایشان همان اشتباه را کردند! کدام تصویر چنین چیزی را نشان میدهد؟ شما دارید از دوربین در یک ارتفاع خاص صحبت میکنید! حال مشخص نکردید خطایی که معتقد هستید دوربین آن زمین تخت گرا مرتکب شده خطای تصویر دوم است یا چهارم؟ مسلما تصویر دوم نیست به همان دلایلی که در بالا گفتم و نمیتواند هم تصویر چهارم باشد زیرا در این صورت دوربین باید در یک ارتفاع خاصی از زمین نصب شود و شخص پایین تر از سطح چشم دیده شود که چنین چیزی را شاهد نبودیم بلکه مشخص است دوربین کاملا بدون هیچ انحرافی بر روی زمین قرار دارد.

خب طبق تصویر سه ایشان و البته اعتقاد ایشان کشتی ها به صورت تصویر زیر در افق به پایین میروند:



بله کشتی ها تا آخرین لحظه حتی زمانی که درحال ناپدید شدن هستند در سطح چشم هستند و هیچ انحرافی به سمت جلو ندارند اما اگر انحنا عامل این ناپدید شدن باشد ما باید شاهد تصویر زیر باشیم:




که البته هرگز شاهد چنین چیزی نیستیم. در پاسخ به متن ایشان باید بگوییم خیر فقط قوس زمین اشیا را ناپدید نمیکند! همانطور که در بالا دیدیم ابر ها در افق باعث شدند خورشید بسیار بالاتر از خط افق غروب کند! آیا انحنای زمین در آسمان نیز وجود دارد؟

موانع طبیعی مانند کوه ها و ابر ها،قوانین طبیعت مانند پرسپکتیو،جو زمین و... همگی و همگی در دید ما نقش دارند و میتوانند اشیا و اجسام را از میدان دید ما خارج کنند.

و این تنها مربوط به انحنای فرضی نیست! یاد بگیرید.


دلائل آبکی و شل مغزی و بی ارتباطی که تخت گرایان برای توجیه آورده اند به کمک تصاویر زیر است



همانطور که می بینید کشتی کوچک فوق، با چند کیلومتر دور شدن، به دلیل کوچکی خودش فقط کمی مشمول خاصیت پرسپکتیو شده، ولی هرگز به زیر انحنا نرفته و همان ابعادی که از نزدیک دیده میشد از دور هم قابل رویت است. در واقع اگر ما با چشم این قلیق تفریحی را نبینیم به دلیل کوچک بودن(مثال سوزن) این قایق است زیرا خیلی مانده تا به زیر افق برود.

پس این ربطی به اشکال ما از تخت گرایان ندارد که مثال بی ربطی را در صفحات زیادی روده درازی برایش می کنند.

تصاویر غلط اندازی شبیه به تصاویر زیر از تخت گرایان، که اتفاقا به زبان بی زبانی کروی بودن را توجیه می کنند ولی خودشان هم نمی فهمند زیادند


در اینجا بازهم با توهین و تمسخر ایشان مواجه میشویم! اصلا مگر میشود ایشان توهین نکنند؟ توهین و تمسخر کردن از ویژگی های متعصبان است.

در متن بالا ایشان خودشان هم نمیدانند یک کشتی در چه فاصله ای از ساحل باید باشد تا انحنا بر آن تاثیر بگذارد و البته نوشته اند "به دلیل کوچکی کشتی" این یک کشتی یا قایق کوچک نیست که در تصویر قرار دارد! حتی اگر فرض کنیم کشتی نفت کش از ما درحال دور شدن است باز هم کوچک و کوچکتر شده و سپس به زیر انحنا میرود و اصولا در متن بالای ایشان چیزی جز توهین و تمسخر و نداشتن درک درست از مسائل دیده نمیشود.

کلماتی مانند"خیلی بزرگ" "خیلی دور" خیلی نزدیک" "خیلی کوچیک" و... که به کار میبرید نشان میده اصلا خبر ندارید که کشتی در چه فاصله ای از ساحل به زیر افق میره و جالبه بدونید این فاصله در طول فصل های مختلف تغییر میکنه! مثلا اگر در تابستان کشتی از ساحل فرضا 6 مایل دور شده و به زیر انحنای فرضی شما میرفت، در زمستان باید 10 مایل یا بیشتر دور بشه تا به زیر چیزی که بهش انحنا میگویید برود.

نکند انحنای شما مانند پنیر پیتزا خاصیت کش آمدن دارد؟



ین سه تصویر هیچ ارتباطی به پرسپکتیو ندارند چرا که فاصله چادر در هر حال ثابت است و کوچک و بزرگ شدنی در کار نیست.

اما چرا این سه تصویر کرویت زمین را می تواند نشان دهد؟

چون کشتیها و ماه و خورشید به زیر انحنای زمین می روند و انحنای زمین مثل این تخته در تصویر، مانع دیده شدن پشت زمین می گردد لذا با ارتفاع گرفتن می توان هم کشتی و خورشید را دید.

به طوری که لحظاتی بعد از غروب خورشید در سطح زمین، اگر کسی از برج خلیفه که ارتفاع چند صد متری در افق دارد به سمت مغرب نگاه کند هنوز خورشید را خواهد دید این نشان میدهد که خورشید کوچک نشده و هنوز بر بالای آسمان نیست بلکه در پشت قوس زمین است. همچنین هواپیماهایی که در غروب در آسمان هستند هنوز نور خورشید به آنها برخورد کرده و سفید دیده می شوند چرا که آنها مانند دوربین این تصاویر که از بالای تخته به سایه بان نشانه رفته، از بالای انحنای زمین خورشید را می بینند.

همانطور که اتفاقا این سه تصویر گرفته شده توسط خود تختگرایان نشان میدهد در تصویر اول، سایه بان دیده نمی شود.

آیا در تصویر اول می توان با دوربین سوپر زوم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (که مثل کلمه پرسپکتیو، به دهانشان خوشمزه می آید) می توانند سایه بان را در پشت تخته نشان دهند؟؟؟؟؟

هرگز.

پس چرا به دروغ می گویند که هر کشتی بزرگ یا کوچکی که در دریاها در افق پایین برود می توان بعد از هر بار پایین رفتن با دوربین سوپر زوم آن را دید؟ مگر دوربین سوپر زوم می تواند از پشت این تخته  تصویر بدهد؟


درباره تصویر اول که ایشان به حقه شماره دو آن تصویر ربط میدهند بگویم که شما اشتباه فاحشی در درک این تصاویر کردید. خیر هیچ حقه ای در کار نیست چرا که دوربین بر روی زمین قرار دارد و حتی یکی از علف های سطح زمین در جلوی دوربین دیده میشود و کاملا مشخص است دوربین بر روی زمین قرار دارد. درضمن این تصاویر از یک کلیپ تهیه شدند و فقط عکس نیستند بلکه فیلم آن نیز موجود می باشد.

درباره قسمت دوم و توضیح شما برای تصویر دوم باید بگویم باز هم قضاوت سریع و اشتباه فاحشی را مرتکب شدید چرا که این یک دوربین بود که با دست شخصی بالا و پایین میرفت و مثلا اینطور نبوده که این عکس ها را در زمان های مختلفی تهیه کرده باشد بلکه دوربین در دست یک شخص است و آن شخص اول نشسته و سپس کم کم بلند میشود و زاویه دوربین تغییر نمیکند بلکه مستقیم در سطح چشم قرار دارد و این شخص یک فریب کار و حقه باز و شعبده باز نیست بلکه درحال نشان دادن این موضوع است که اگر با ارتفاع گرفتن از سطح زمین اشیا پنهان پشت افق را میبینیم درواقع این زمین کروی را اثبات نمیکند که شما دراینجا با مغلطه و سفسطه و هوچی گری سعی دارید منظور ویدیو را طور دیگری جلوه بدید که باید بگویم متاسفانه سخت در اشتباهید.

خیر بازهم حقه ای در کار نیست! اصلا دوربین پایه ای ندارد و در دست شخص است!!!! شما چطور از یک تصویر که نمیدانید چگونه تهیه شده این همه خرافات و  مافیا بازی در می آورید؟ کلیپ این تصاویر را در انتها نقد این متن میگذارم تا ببینید و لذت ببرید و متوجه شوید که ادعای شما چقدر مضحک است. 

حتی خودتان نیز آزمایش نمیکنید! چرا شما مخالف آزمایش هستید؟ همانطور که در بالا گفتم حقه ای در کار نیست فقط دوربین در یک خط عمودی بالا و پایین میرود(توسط دست شخص) و آن سایه بان دیده میشود. خب این کجایش فریب است؟ کجایش حقه بازی است؟ با عرض پوزش اما توهم نزنید لطفا چرا که خودتان نیز میتوانید این کار را انجام دهید.

خب در ادامه:

مگر ما گفتیم این تصاویر به پرسپکتیو ربط دارد؟ ما درباره ارتفاع گرفتن و افزایش دید صحبت میکنیم نه پرسپکتیو! همین را نیز نمیتوانید درک کنید؟ چقد عجیب و غریب تخته را به نفع خودتان به انحنای زمین تغییر دادید! تخته در حقیقت انحنا زمین نیست  بلکه دید محدود در افق است! چقدر این حرف شما مضحک است! جالب است بدانید ایشان حتی یکبار هم به برج خلیفه نرفته اند حال این به کنار. شما با همان پاسخی که ما به شبهات شما دادیم سعی دارید حرف های مارا غلط نشان دهید که متاسفانه این بیشتر به ضرر خود شما تمام میشود. چرا که ما گفتیم با ارتفاع گرفتن میتوانیم فواصل بیشتری را ببینیم که این با یک کره نیز در تضاد است زیرا در یک کره افق در سطح چشم شما نیست بلکه به زیر سطح چشم شما میرود و نمیتوانید چیز هایی که کاملا در زیر سطح چشم شما است را ببینید.

درحقیقت چون زمین تخت است شما میتوانید با ارتفاع گرفتن بیشتر ببینید زیرا از لایه غلیظ و متراکم در نزدیکی سطح زمین بالاتر میروید درباره هواپیماها نیز همینگونه است درواقع چون شما در سطح زمین قرار دارید،اتمسفر زمین در قسمت پایین به علت غلیظ بودن اجازه رسیدن نور خورشید به سطح زمین را نمیدهد اما نور خورشید از لایه های نازک بالایی عبور کرده و به هواپیما میرسد و این کرویت زمین را هرگز اثبات نمیکند.

مگر ما ادعا کردیم میشود از پشت تخته با زوم سایه بان را دید؟ اصلا این تصاویر مربوط به زوم در افق و ناپدید شدن کشتی ها نیستند بلکه همانطور که در بالا بارها و بارها توضیح دادیم این تصاویر تنها برای رفع یک شبه نشان داده شده اند.

کشتی ها در افق با دوربین سوپر زوم دیده میشوند! اما وقتی از میدان دید دوربین سوپر زوم نیز فراتر رفتند، شما میتوانید با ارتفاع گرفتن آنهارا ببینید چیزی که ما سعی داریم در این سه تصویر نشان دهیم! آیا انقدر دشوار و سخت است تا این را متوجه شوید؟

کلیپ تصاویر بالا

https://www.youtube.com/watch?v=wYiB-KpkK_I&t=65s





اما تختگرایان حقه های سینمایی بسیار نخ نمایی به کار می برند که به قول آقای عربگری، تفاوتی که کار این ها با کار ناسا دارد این است که حقه های سینمایی ناسا، چند دهه بعد توسط زبده های سینما کشف شد ولی حقه های سینمایی و عکاسی تختگرایان، چندین دهه از نخ نما شدنشان گذشته است.

نمونه بارز آن، در ویدئوی سوگلی شان یعنی ویدئوی زمین تخت 2017 شان است

- در دقیقه 5:57 تا 6:20 این ویدئو، قایقی کوچک که با کمی دور شدن دیگر قابل دید توسط چشم غیر مسلح نیست نشان داده میشود(مانند مثال سوزن) که با دوربین قابل رویت است

-در دقیقه 6:20 تا 6:49 نیز یک کشتی کوچک را که باز طبیعی است که بیشتر به دلیل ریز شدن(مثال سوزن) از دید در افق محو شده است نشان میدهد که چندان دیده نمی شود ولی اینبار توسط یک قایق موتوری که دوربین فیلمبرداری بر آن سوار است به سمت کشتی حرکت می کنند و ضربه امواج که باعث انحراف قایق موتوری به طرفین و بالا و پایین می شود هم مشخص است لیکن هنگام و ابتدای جلو رفتن دو پرنده دریایی در آسمان دارند به ساحل نزدیک می شوند.

چون طبیعتا بعد از رسیدن به نزدیکی کشتی و ظهور آن، با همان قایق نمی توانستند عقب عقب حرکت کنند تا بر عکس زوم دوربین فرضی را فیلبرداری کنند لذا مسیر برگشت نداریم و به جای آن، فیلم مسیر رفت را معکوس کرده و مونتاژ کرده اند و اینبار خیلی زد از زوم در می آید چرا که انحرافات دوربین حذف شده ولی یادشان رفته که پرواز به عقب آن دو پرنده در هنگام معکوس شدن فیلم را حذف کنند!


در تصویر بالا هم ایشان دیده شدن اجسام ناپدید شده با زوم را کوچک بودن آن ها میداند. درحالی که این یک مغلطه است! چه کوچک و چه بزرگ وقتی به زیر انحنا میرود دیگر قابل مشاهده نیست! ایشان چون فاصله بین دوربین و کشتی هارا نمیدانند، نمیتوانند استدلال کنند که کشتی ها در چه فاصله از ساحل ناپدید میشوند.

در تصویر بالا کاملا مشخص است که اگر یک کشتی نفت کش جای آن پل یا اجسام بود قطعا ایشان استدلال میکرد انحنای زمین باعث شده کشتی ناپدید شود و زوم در افق را قبول نمیکردند.

حقه های نخ نما؟ حقه و شعبدی بازی و هوچی گری و سفسطه و مغلطه از ویژگی های شما و استاد گرامیتان است. یا ایشان مطالب و تصاویر را بد درک میکنند یا اصلا نمیخواهند درک کنند و یا از عمد این حرف هارا میزنند تا اذهان را منحرف کنند.

این یک مغلطه است! ماشین،قایق،کامیون و... فرقی ندارند! وقتی از میدان دید شما(که شما آن را انحنا زمین مینامید) خارج شوند، دیگر نباید قابل رویت باشند چون در زیر انحنا هستند! سوال این است! اگر در فاصله ای که کشتی را میتوانیم با چشم ببینیم کشتی کم کم و به تدریج ناپدید میشود، بنابراین شما استدلال میکنید این انحنای زمین است اما در اینجا شما میگویید از میدان دید خارج شده و با دوربین قابل رویت است و انحنای زمین مشمول آن نشده است! اما اگر دقت کنید، کشتی هایی که با چشم(بدون دوربین) به آن ها نگاه میکنید نیز وقتی به نقطه اضمحلال افق میرسند، اول قسمت پایینی آن ها و سپس دکل و... ناپدید میشود(وقتی که با چشم نگاه میکنیم) اما وقتی با دوربین زوم میکنیم، بازهم آن ها برایمان قابل مشاهده اند و اینبار وقتی مانند قبل کم کم ناپدید شدند به علت محدودیت زوم دوربین و تاری تصویر دیگر قابل مشاهده نیستند. 

پس شما ادعا دارید پرسپکتیو و جو زمین در میدان دید چشمان ما کشتی را کم کم ناپدید میکند اما وقتی با دوربین نگاه میکنیم و کشتی زیر خط افق است(همانطور که با چشمانمان دیده بودیم) اینبار پرسپکتیو عمل نکرده و انحنای زمین باعث شده است تا کشتی به زیر خط افق برود؟ این یک ادعای مضحک است! چطور قبول دارید پرسپکتیو برای دید جشمان ما عمل میکند اما وقتی با دوربین زوم میکنیم و انحنای شما باطل میشود حرفتان را عوض کرده و میگویید"شما چیزی از پرسپکتیو نمیدانید من سال هاست پرسپکتیو تدریس میکنم! کشتی به زیر انحنا رفته و این کاملا علمیست" خب چرا ابتدا به پرسپکتیو معتقد هستید(که کشتی هارا ناپدید میکند همانطور که وقتی با دوربین زوم میکنیم کشتی آنگونه ناپدید میشود) اما وقتی زوم میکنیم میگویید کشتی به علت انحنا به زیر افق رفته است؟ حرف های شما باهم تناقض دارد تفکرات شما اشکال دارد.

به بخش مافیایی و پلیسی متن ایشان رسیدیم! این قسمت عالیست! با دقت ببینید ایشان چه گفته"در دقیقه 6:20 تا 6:49 نیز یک کشتی کوچک را که باز طبیعی است که بیشتر به دلیل ریز شدن(مثال سوزن) از دید در افق محو شده است نشان میدهد که چندان دیده نمی شود ولی اینبار توسط یک قایق موتوری که دوربین فیلمبرداری بر آن سوار است به سمت کشتی حرکت می کنند و ضربه امواج که باعث انحراف قایق موتوری به طرفین و بالا و پایین می شود هم مشخص است لیکن هنگام و ابتدای جلو رفتن دو پرنده دریایی در آسمان دارند به ساحل نزدیک می شوند.

چون طبیعتا بعد از رسیدن به نزدیکی کشتی و ظهور آن، با همان قایق نمی توانستند عقب عقب حرکت کنند تا بر عکس زوم دوربین فرضی را فیلبرداری کنند لذا مسیر برگشت نداریم و به جای آن، فیلم مسیر رفت را معکوس کرده و مونتاژ کرده اند و اینبار خیلی زد از زوم در می آید چرا که انحرافات دوربین حذف شده ولی یادشان رفته که پرواز به عقب آن دو پرنده در هنگام معکوس شدن فیلم را حذف کنند!"


ایشان ادعا دارد در دقیقه ای که ذکر کرده اند در آن قسمت از ویدیو یک شخص همراه قایق موتوری با سرعت به افق در حرکت است تا یک صحنه از زوم با دوربین بسازد! واااقعااااا مضحک است! به قدری مضحک است که الان که درحال نوشتن پاسخ هستم،خنده ام گرفته است که باید به چه ادعا های مضحکی پاسخ دهم.

ما از آن قسمت از ویدیو عکسی تهیه کردیم! تصاویر را ببینید:



این اولین تصویر است که ایشان ادعا میکنند با قایق موتوری گرفته شده! در شروع زوم شما مشاهده میکنید که این شخص حتی بسیار عقب تر از ساحل قرار دارد چه برسد در لب ساحل باشد! ای شخص داخل آب نیست و بسیار بسیار عقب تر در ساحل به سمت دریا با یک دوربین قدرتمند زوم میکند



در این تصویر نیز شما میبینید که شخص در ساحل ایستاده است و داخل قایق موتوری نیست! ایشان قضیه را بسیار مافیایی جلوه میدهند بطوری که هر زمین تخت گرا را دزد،دروغگو،توطئه گر،شیاد،فریب دهنده و .... معرفی میکنند درحالی که اکثر تصاویر زوم در افق توسط زمین تخت گرایان تهیه نشده است. تنها دلیل ایشان که انقدر قضیه را مافیایی میکنند این است که دوربین درحال تکان خوردن است و وقتی در افق زوم میشود تکان های دوربین ثابت میکند که دوربین در قایق موتوری است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از شخص شما سوال میپرسم! تابحال دوربین در دست گرفته اید؟ اگر بله، چند بار با دوربین در جایی زوم کرده اید؟ تابحال با دوربین زوم کرده اید؟ وقتی با دوربین درجایی زوم کنید، با یک تکان کوچک تصویر بصروت وحشتناک و با شدت تکان میخورد! کافیست یکبار امتحان کنید! درخانه خودتان امتحان کنید! دوربینی تهیه کنید و تا آخرین جایی که میشود با دوربین زوم کنید تاجایی که دیگر زوم دوربین توان زوم نداشته باشد،سپس تصویر را تکان دهید! تبریک میگویم شما با یک قایق موتوری از داخل خانه خودتان درحال حرکت به سمت محل زوم شده هستید! اوه صبر کنید! شاید هم با هلیکوپتر و شاید هم با قطار و سایر وسایل نقلیه دیگر!

خودتان از حرفتان خندتان نمیگیرد؟ این نشان میدهد یکبار هم دست به یک دوربین نزده اید! چون تصویر تکان میخورد پس قایق موتوری است؟:)

در ادامه ایشان برای اثبات ادعای خودشان به یکسری توهمات و دروغگویی ها رو می آورند! بله در آن کلیپ،وقتی به سمت افق زوم میشود،تصویر با سرعت معکوس میشود یعنی به عقب بر میگردد( نه اینکه زوم را برگرداند) فیلم ناگهان به سمت عقب بر میگردد درواقع همان فیلم زوم به سمت افق بوده که برعکس اجرا شده است و بله از موج آب بگیرید تا حرکت پرندگان همگی در این تصویر به حالت معکوس حرکت میکنند.

اما ایشان ادعا میکند چون آن ها داخل قایق موتوری بودند چنین شده! خب ایشان دقت نکردند که اگر این همه وقت برای قایق موتوری بگذارند و این همه خرج کنند و هزینه(آن هم قایق موتوری ای که توان حرکت از خشکی به دریا را دارد) میتوانستند در حالت دیگری(یعنی موقع برگشت) فیلم برداری کنند و نیاز به معکوس کردن نبود.

درحقیقت فیلم را معکوس کردند که نشان دهند زوم چقدر کارساز بوده است! تکان تصویر هم مربوط به قایق موتوری و هلیکوپتر و جنگنده فضایی نبوده و مربوط به زوم دوربین و تکان دست شخص است اما اگر دوربین بر روی سه پایه نصب شود چنین تکانی را شاهد نیستیم.

نتیجه این است که شما هیچ چیز نه از پرسپکتیو،نه از جو،نه از دوربین،نه از افق و... نمیدانید و فقط یک مشت ادعای بیهوده هستید.

درضمن این را نیز بگوییم که به اندازه موهای سرتان فیلم های زوم در افق با بهترین و قویترین دوربین ها وجود دارد که 80 درصد فیلم ها توسط افرادی تهیه شده اند که زمین تخت گرا نبودند.

پس بیهوده گویی را کنار بگذارید و مافیا بازی در نیاورید.




تصویری که این مجری تلویزیون نشان می دهد آن نقطه از دریا در محل Low tide شکل فوق قرار گرفته است یعنی سطح آب پایین رفته و آن طرف دریا یا ساحل شهر مقابل قابل رویت می گردد گویی که میلونها تن از آب دریا کم شده است. دقیقا مثل موقعی که در اثر شهر سازی، تپه ها را بر میدارند و دو طرف تپه ها به هم دید پیدا می کنند.

این وضعیت برای آن ساحل امریکا وضعیتی بسیار نادر است یعنی جزر و مد همیشه چنین قوی نیست که اقلا در ماه چند بار دو طرف ساحل، همدیگر را ببینند.

بر شدت جز و مد، نه تنها ماه، بلکه خورشید و سایر کواکب هم اثر می گذارند و به ندرت پیش می آید که این نیروها کاملا در امتداد هم قرار گرفته و شدت جز و مد را اینچنین افزایش دهند.

اما نکته شگفت انگیز در این مساله که توسط ویدئوی سوگلی تخت گرایان دامن زده می شود این است که این پدیده به راحتی توسط قوانین فیزیکی قابل توجیه است و اتفاقا کرویت زمین را ثابت می کند ولی چه توجیهی از جانب تخت گرایان برای این پدیده نادر هست؟؟؟

استاد عربگری گفتند یعنی اگر مختصر عقلی در کله تخت اینها بود می فهمیدند که تا ابد هم نمی شود چنین پدیده ای را با خرافات تختگرایی توجیه کرد، پس چرا به این اثر، با اینهمه آب و تاب در آن ویدئو اشاره کردند؟؟؟

خنده دار دیگر اینکه گاهی اینها در توجیه به زیر آب افق رفتن کشتی های بزرگ می گویند که تراکم بخار آب و جو در افق دریا باعث محو شدن کشتی می شود؟!

خیلی مزخرف است چون اگر چنین باشد طبیعتا دوربین سوپر زوم چگونه می تواند از میان تراکم هوا و جو، آن طرف را نشان بدهد؟

چرا اثر تراکم هوا، خورشید را در افق، کاملا صاف نشان میدهد و مرز تیره ای ندارد این یعنی که خورشید به زیر تراکم جو نمی رود بلکه به انحنای سخت زمین فرو می رود.

دوربین سوپر زوم هم توهمی بیش نیست همان تلسکوپهای موجود در بازار هم اگر چیزی با چشم قابل رویت نباشد تا حد معینی مرئی می کند ولی آن تلسکوپها چیزی را که با وجود درشتی خودش دارد به زیر انحنا می رود هرگز نمی تواند نیم پنهان شده را مشخص کند.

اگر تراکم جو باعث ندیده شدن کشتی های بزرگ و ماه و خورشید می شد طبق قانون نور و منشورها ماه و خورشید هرگز نباید غروب می کردند چرا که لایه های نزدیک به زمین در سطح افق مانند قاعده منشور و لایه های بالاتر که تراکم کمتری دارند مانند راس منشور عمل کرده و نور را به سمت ما که در زمین هستیم می شکستند بنابراین امتداد نورها به سمت آسمان در طرف مقابل بود یعنی ماه و خورشید همیشه باید در افق آسمان می ماندند و هرگز غروب نمی کردند و کشتیها هم هرگز پایین نمی رفتند بلکه باید هر چه دورتر می شدند حالت ذره بینی پیدا کرده و درشت شده و در ضمن در بالای دریا و در آسمان دیده میشدند و فکر می کردیم که انتهای زمین به سمت آسمان خمیدگی دارد! 


خب در تصویر اول ایشان ادعا میکنند جز دو نکته مفید در ویدیو زمین تخت بقیه کلیپ همگی باطل است! اگر همگی باطل هستند چرا شما به دروغ بودن همه تصاویر فضایی معتقد هستید درحالی که در ویدیو هم به این نکته اشاره شده؟ در زمان دروغگویی کمی بیشتر فکر کنید.

در بالا خواندید که توجیه ایشان برای دیده شدن ساختمان ها از این فاصله در حقیقت جزر و مد است. خیلی جالب است که کل کروی گرایان جهان این نکته را نفهمیدند که جزر و مد عامل این دیده شدن ساختمان ها بوده و حتی مجری این برنامه که به دنبال توجیه آن بود این موضوع را نفهمید و اطلاع نداد و آن را با سراب توجیه کرد.

جالب اینجا است که اگر چنین مکانی دچار جزر و مد میشد و علت دیده شدن ساختمان ها این می بود، مجری بجای تلاش بیهوده برای اثبات سراب بودن تصویر جزر و مد را مثال میزد اما او جزر و مد را مثال نزد! مطمئن باشید اگر جزر و مدی در آنجا عامل این پدیده بود مجری بجای سراب به آن روی می آورد! حال ایشان چگونه فهمیدند جزر و مد در آنجا حاکم بوده است؟ مغلطه و بازهم مغلطه! وقتی یک کشتی پنج مایل از ساحل دور میشود در زیر خط افق دیده میشود اما چرا در این فاصله ای که بین میشیگان و شیکاگو وجود دارد(که چندین برابر فاصله ساحل تا کشتی در پنج مایلی است، ساختمان ها دیده میشوند؟ چه شده است؟ جزر و مد؟ خیر همانطور که مجری برنامه تلوزیونی بیان داشت، طبق انحنای زمین این ساختمان ها نباید دیده شوند زیرا طبق قانون انحنای زمین درست در زیر انحنای زمین قرار دارند و اگر جزر و مد بتواند ساختمان هارا چندین هزار فوت از زیر انحنا بالا بیاورد پس نهنگ ها هم پرواز میکنند و ماهی ها نیز گیتار میزنند و البته لاک پشت ها سیگار میکشند! شما اگر به همین سراب متوسل میشیدید سنگین تر بودید تا اینکه خود را با جزر و مد نابود کنید! توجیه شما کاملا بی اساس و بدون هیچ مدرک معتبری می باشد.

ایشان میگویند جزر و مد همیشه قوی نیست تا ساحل آنسوی افق همیشه دیده شود! آهان بله فقط همان زمان که شما گفتید جزر و مد بوده این اتفاق نادر رخ داده است! عجب طبیعتی! دقیقا با افکار شما هماهنگ است میداند کی نادر باشد و کی نادر نباشد.

مسخره ترین توجیه را در اینجا میشنویم! نیرو ها در امتداد هم قرار گیرند؟ گرانش دیگر اجرام؟ گرانش اجرام آسمانی باهم قابل مقایسه نیست! گرانش ماه و خورشید باهم قابل مقایسه نیست چون دو عدد مختلف دارند! گرانش خورشید به طرز وحشتناکی از ماه بیشتر است(طبق مدل شما) پس در نتیجه آب های زمین باید اکثرا تحت تاثیر خورشید باشند نه ماه و البته به سمت خورشید کشیده شوند چون گرانش خورشید از گرانش زمین نیز قدرتمند تر است.

به ما گفته شده که جزر و مد از تاثیرات گرانش ماه بر زمین است البته به گفته علم مدرن خورشید نیز تاثیراتی

بر جزر و مد دارد

زمین بار ها و بار ها از ماه بزرگتر است و جاذبه زمین ماه را در مدار نگه داشته است! چطور ممکن است

جاذبه بسیار ناچیز ماه بتواند بر روی زمین تاثیر بگذارد و جاذبه بسیار زیاد زمین را باطل کند؟ چگونه جاذبه

زمین اجازه میدهد آب ها بر روی زمین توسط گرانش ماه تحت تاثیر قرار بگیرند؟

طبق ادعای علم مدرن جاذبه زمین میلیون ها سال است که اقیانوس هارا بر روی سطح زمین قوس داده و نگه

داشته وقتی نیروی دیگری به این اقیانوس ها وارد میشود که باعث تاثیری به این شدت بر روی آن ها بشود آنگاه

دیگر نظمی برای آب ها نخواهد بود و گرانشی زمین برهم خواهد ریخت زیرا یک نیروی گرانش دیگری به

زمین درحال وارد شدن است.

آن ها ادعا میکنند گرانش ماه به قدری قوی است که میتواند میلیون ها تن آب اقیانوس هارا حرکت دهد و تحت

تاثیر قرار دهد اگر اینگونه است تمامی درختان،گیاهان،ساختمان ها و انسان ها باید حرکت کنند و جابجا شوند!

قطرات باران باید به سمت آسمان برگردند و به سمت ماه جذب شوند و تغییرات اساسی در زمین رخ دهد اما ما

شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم! حتی ممکن است گرانش ماه بر سرعت زمین نیز تاثیر بگذارد و در طی سال ها از

وقتی که ماه بر زمین تاثیر گذاشته است تا به امروز حرکت زمین را کندتر یا به کل متوقف کند.

چگونه گرانش قدرتمند زمین اجازه بلند شدن آب هارا میدهد؟ گرانش زمین بارها و بارها از گرانش ماه قدرتمند

تر است و ما در حقیقت نباید شاهد چنین اتفاقی باشیم.

آن ها همچنین می گویند خورشید تاثیر کمتری بر زمین نسبت به ماه دارد زیرا ماه نزدیک تر است اما این کاملا

غیر منطقی است!!! بر اساس مدل خورشید مرکزی زمین سومین سیاره نزدیک به خورشید است و گرانش

خورشید تمامی سیارات حتی دورترین آن هارا در مدار نگه داشته و این به علت گرانش بسیار قوی خورشید

است اگر خورشید کمتر از ماه در جزر و مد تاثیر گذار باشد موضوع کاملا غیر منطقی میشود! درحقیقت

خورشید با گرانش فوقالعاده قدرتمند خود باید تمامی آب هارا از زمین جدا کند البته نه فقط آب ها بلکه تمامی چیز

هایی که بر روی زمین قرار دارد و فقط یک زمین خالی از سکنه را به دور خود بچرخاند.


جالب اینجاست ایشان حرف های مارا خرافه میدانند درحالی که از روی نداشتن منطق و دلیل و استدلال درست حرف میزنند و همه حرف هایشان ادعا بوده و باد هوا است.

ایشان نمیدانند ما چرا در آن مستند به این موضوع ساختمان ها اشاره کردیم! الان به شما پاسخ میدهم! ما اشاره کردیم چون طبق مدل کرویت زمین دیده شدن چنین افقی از شیکاگو ممکن نیست! مجری آن برنامه گفت که این یک سراب است که در ادامه کلیپ مشخص شد سراب نبوده! به همین دلیل اشاره کردیم چون موضوعی بود که مطابق تخت بودن زمین بوده نه مدل کروی! و ایشان هم سعی کردند با ماس مالی کردن همه چیز را به نفع خود تمام کنند.

در این قسمت از سخن ایشان واقعا شاهکار کرده اند و گل کاشته اند! چرا دوربین سوپر زوم میتواند از میان بخار آب ببیند؟ این سوال منطقی است که میپرسید؟ پاسخش بسیار ساده است! بخارات کمی بالاتر از سطح آب قرار دارند وقتی شما از ساحل زوم میکنید، وقتی زوم به سمت جلو میرود و امتداد پیدا میکند در حقیقت با افزایش مسیر به سمت افق در دریا یا اقیانوس مقدار بخار آب افزایش پیدا میکند چرا که بصورت افقی در بالای سطح آب قرار دارد و درست مانند مثال جو زمین است که زمانی که خورشید بالای سر شماست به رنگ زرد دیده میشود اما هنگامی که در افق آن را مشاهده میکنیم رنگ آن به قرمز و نارنجی تغییر میکند زیرا نور از لایه های متراکم جو عبور میکند و خورشید حالت مه مانند پیدا کرده و نور آن به شدت کاهش پیدا میکند(در انحنا فرو نمیرود)

در قسمت بعدی متن با دروغ ها و اشتباهات ایشان مواجه هستیم! نیاز به توضیح خاصی ندارد! لب ساحل بروید(یا مکانی دشت مانند با دید باز) سپس هنگام غروب خورشید دقت کنید که در آخرین مراحل غروب، نور به سطح زمین نمیرسد اما ابر ها در ارتفاعات روشن هستند! چرا؟ چون نور به دلیل چگالی بیشتر در منطقه پایین تر اتمسفر مسیر مستقیم آن به سمت پایین خم میشود همانطور که میتوانیم این را با آزمایش محلول آب و شکر نشان دهیم.

اتفاقا با وجود جو است که نمیشود خورشید را حتی در شب نیز دید! جو زمین نور را به شدت کاهش میدهد و این در هنگام غروب و طلوع خورشید قابل مشاهده است! مشکل ایشان این است که برای اثبات ادعا های پوچ خود دست به انکار چیز هایی میزنند که ما میتوانیم با آزمایش آن هارا ثابت کنیم و سپس ایشان شروع به داستان سرایی مافیایی میکنند.

اتفاقا در بالا نشان دادیم که هنگامی که کشتی ها در افق هستند گاهی میتوانیم آن هارا معلق در آسمان ببینیم!



در قسمت آخر متن ایشان نیز باز هم با تهمت و توهین ایشان روبرو هستیم! باز هم توهین! بزرگنمایی یکی از خاصیت های جو است چرا به این موضوع توجهی نمیکنید؟ ایشان نور قرمز را مثال زدند خب معلوم است نور قرمز به علت داشتن شدت کم در انتها کوچکتر و کوچکتر دیده میشود اما تصویر زیر را ببینید:



در این تصویر نور های قرمز به علت داشتن شدت کمتری در انتهای جاده بسیار کوچکتر نسبت به ابتدای جاده دیده میشوند اما ماشین هایی که به سمت ما می آیند و نور چراغ جلوی آن ها قابل مشاهده است، نور های ابتدا و انتهای جاده باهم تفاوتی ندارند! بله این مثال هم که منکرش شدید قابل مشاهده و اثبات است! لطفا از توهم و دروغگویی بیرون بیایید! هزاران مثال مانند این وجود دارد! درضمن تصویری که از کشتی بزرگنما و کشتی اصلی ساختید با مثال زیر ازبین خواهد رفت چرا که دقیقا مانند همان مکانیزم برای چگونگی ایجاد سراب وجود دارد.



جناب عربگری و حقیقی! شما تنها با نوشتن این متن ها بی سوادی و متعصب بودن خودتان را نشان دادید! شما با نوشتن این متن نشان دادید که هیچ بویی از فرهنگ،ادب و سواد نبردید و تنها افرادی عقده ای هستید که کسانی که به عقل و منطق و آزمایش معتقد هستند را تمسخر میکنید و به آن ها تهمت میزنید و هرچه که به نفعتان باشد را قبول کرده و هرچه به نفعتان نباشد را دور میریزید و به افکار و عقیده های مختلف احترام نمیگذارید! شما بسیار بی ادب هستید و بویی از ادب نبرده اید و در حدود 80 درصد متن شما تنها توهین و تهمت به زمین تخت گرایان بوده است.

موفق باشید